Szándékosan eltúlzott címünk hátterében a japán távközlési szolgáltatókat is sújtó növekvő infláció és energiaköltségek állnak.
Az infláció és az emelkedő energiaszámlák súlyosan nyomasztják a japán távközlési vállalatokat, és jelentősen csökkentik az új szolgáltatások növekedéséből származó nyereséget – derül ki a KDDI és a SoftBank Mobile legutóbbi bejelentéseiből. A romló gazdaság mellett a két vállalat még mindig érzékeli az iparági árháború hatásait is, mivel az ügyfelek értelemszerűen az alacsonyabb árú csomagokra váltanak. A harmadik negyedéves számok azt mutatják, hogy a japán távközlési vállalatok évtizedek óta nem látott körülményekkel küzdenek. A 4%-os infláció – amely 1991 óta a legmagasabb (szegények) – és a jen árfolyamának csökkenése – a világjárvány kezdete óta harmadára esett – együttesen 23%-kal növelte az energiaköltségeket tavaly. A japán áramszolgáltatók jelezték, hogy további áremelkedés várható. A KDDI közlése szerint az energiaár-emelések 20 milliárd japán jenbe (151,3 millió USD) kerültek a vállalatnak a december 31-éig tartó kilenc hónapban.

Emellett 15 milliárd jen (113 millió dollár) veszteséget okozott a tavaly júliusi háromnapos üzemzavar, amely a hálózat nagy részét megbénította. A SoftBank szerint üzleti környezete jelentős változásokkal néz szembe, az infláció súlyosan nehezíti a járvány utáni fellendülést. A vállalat 4,1%-os növekedést jelentett a teljes bevételben és 21,7%-os növekedést a működési eredményben, ami a PayPay digitális fizetési egység teljes felvásárlásából származó nyereségnek köszönhető. A kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) eközben 8,9%-kal csökkent, a távközlési bevételek pedig stagnáltak. Mind a mobil, mind a szélessávú szegmensben csökkenés volt tapasztalható. A működési költségek 6,7%-kal emelkedtek, főként a magasabb energiaszámlák miatt. A mobil bevételek 4,7%-kal csökkentek, köszönhetően az árcsökkentések folytatódó hatásának és a marketingprogramok költségeinek.
[sc name=”facebook” ][/sc]