Felrázhatja a mobilpiacot a mesterséges intelligencia?

A mobiltelefonok piaca egyértelműen lejtmenetben van, és adódik a kérdés, hogy vajon az egyre fejlettebb mesterséges intelligencia tud ezen változtatni?  

A mobiltelefonok cseréjének ciklusa, amely egykor a mobilüzletág egyik alappillére volt, jelentősen megváltozott. A globális okostelefon-eladások az elmúlt évtized legalacsonyabb szintjére estek vissza, és a fogyasztók egyre hosszabb időtartamra tolják ki a készülékváltást. Kérdés, hogy a mesterséges intelligencia meg tudja-e állítani ezt a folyamatot? De ne szaladjunk ennyire előre. A Counterpoint Research szerint a negyedik negyedéves eladások 18%-kal csökkentek az előző évhez képest. Az egész évet tekintve a szállítások 12%-kal, a bevételek pedig 9%-kal 409 milliárd dollárra csökkentek, ami 2017 óta a legalacsonyabb érték.


Ennek számos oka van, így a Counterpoint az ukrajnai háborút, az inflációt, a gazdasági bizonytalanságot, a makrogazdasági ellenszelet, a munkaerőhiányt és a fogyasztói vásárlóerő csökkenését említi. Runar Bjørhovde, a Canalys kutatási elemzője úgy fogalmazott, hogy „ez egy bonyolult kép”. De szerinte mindez egyben az innováció hiányát jelzi az okostelefonok piacán. „Végső soron a piaci hajtóerők hiánya is hátráltatja az értékesítéseket” – mondta. Szerinte a makrogazdasági körülmények nem akadályozzák meg az embereket abban, hogy telefonokat szerezzenek be. A fogyasztói hangulat is változik. Egy évvel ezelőtt a Canalys felmérése szerint a telefonhasználók átlagosan két és félévente tervezték a frissítést. Most már több mint három évenként. Bár az 5G az eladott telefonok mintegy 60 százalékában van jelen, ez nem ösztönözte új alkalmazások vagy szolgáltatások megjelenését.

Samsung ap

Az elterjedés az üzemeltetőkről szólt, akik megpróbálták az embereket az 5G-szerződések felé terelni. „Ez nem olyan, mint a 3G vagy a 4G, ahol hirtelen az összes alkalmazás elérhető lett volna a telefonon” – mondta Bjørhovde. Az AR nagy figyelmet kapott, de az új felhasználási lehetőségek hiányában szenved. „Ez nem olyasmi, ami olyan felhasználási esetet hoz létre, ami eddig nem volt. Ösztönözni kell azokat az embereket, akik tudják, hogyan kell eladni. Már nem lehetsz csak megrendelésfelvevő. Olyan termékekkel kell rendelkezni, amelyek valóban kiemelkednek”. Bjørhovde szerint az is probléma, hogy ma már nehéz készüléket választani, mert miközben például egy újabb iPhone generációra vált az ember, nem érzi a különbséget, de ugyanez igaz az androidos készülékekre is. Szerinte az innováció következő hulláma inkább az élményre, mintsem a formai tényezőre fog összpontosítani.

Bár az okostelefonok már most is sok mesterséges intelligenciát használnak, például a Google Maps vagy a Google Magic Eraser formájában, Bjørhovde előrejelzése szerint a gyártók közvetlenebbül fogják alkalmazni az MI-t, és az élmény javítására törekednek majd azáltal, hogy a telefonok zökkenőmentesen alkalmazkodnak a felhasználóhoz, ahelyett, hogy a felhasználó manuálisan „személyre szabná” azt. Úgy véli, lehet, hogy ez telefonról telefonra nem fog túlságosan különbözni, „de ha valóban van egy gépi tanulási eszköz vagy MI, amely képes alkalmazkodni ahhoz, ahogyan általában használjuk a készüléket, akkor szerintem ez lehetővé teheti, hogy kiemelkedjen és igazán személyre szabottá váljon”. Szerinte ha ezek a fejlesztések megvalósulnak, és valóban új élményeket tudnak majd nyújtani, akkor a mesterséges intelligencia ténylegesen segítheti a mobiltelefonok piacát abban, hogy ismét fellendüljön.

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?