Vadászgéppel repült egy jót a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia egy átalakított F-16D-vel repkedett, eddig összesen 17 órát. 

A Lockheed Martin a közelmúltban több mint 17 órán keresztül engedte, hogy a mesterséges intelligencia átvegye a VISTA X-62A vadászrepülőgép irányítását, ami taktikai repülőgép esetében első ízben fordult elő. A VISTA (Variable In-flight Simulation Test Aircraft) egy egyedülálló kiképzőgép, amelyet a Lockheed Martin Skunk Works a Calspan Corporationnel együttműködve fejlesztett ki, és olyan szoftverrel van felszerelve, amely lehetővé teszi, hogy más repülőgépek teljesítményjellemzőit utánozza. De milyen típusú repülőgép a VISTA? Lényegében egy módosított F-16D, amelyet Block 40-es avionikával fejlesztettek tovább. Lánykori nevén NF-16D. Az új küldetésrendszer-képesség VSS, MFA és SACS funkciókkal rendelkezik, amelyek mindegyike az autonóm repülőgép-algoritmusok fejlesztésének és integrációjának előmozdítására helyezi a hangsúlyt.

Dr. M. Christopher Cotting, az Amerikai Légierő Tesztpilóta Iskola kutatási igazgatója szerint a VISTA lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb mesterséges intelligencia technikák fejlesztését és tesztelését párhuzamosan végezzék az új, személyzet nélküli konstrukciókkal. Ez a megközelítés, valamint az új rendszereken végzett célzott tesztelés a gyártásuk során gyorsan ki fogja fejleszteni a személyzet nélküli platformok autonómiáját, és lehetővé teszi, hogy taktikailag releváns képességeket biztosítsanak a hadsereg számára. Ami pedig az F-16 repülőgépet illeti, egy igazi legendáról beszélhetünk, ami kategóriájának legsikeresebb darabja. Kifejlesztésének alapvető indoka az volt, hogy az F-4 Phantomok a közelharci képességek hiánya miatt messze nem hozták azt a vietnami háborúban, amit egyébként elvártak tőlük. Ezért kellett egy olyan vadászbombázó, ami a remek kilátás mellett kiváló manőverező képességgel rendelkezik.

[sc name=”facebook” ][/sc]

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?