Az okostévék platformjainak egyre több szereplője lesz, ami mind durvább versenyhelyzetet teremt.
Várható, hogy az 5G terjedésével még nagyobbra nő a háztartásokban az okostévék száma, és az olyan cégek piacra lépésével, mint a TiVo, a Comcast, és a Foxxum, a szegmens egyre zsúfoltabbá válik. Anthony Wood, a Roku vezérigazgatója úgy véli, cége jó helyzetben van ahhoz, hogy ne érje hátrányosan a verseny. Szerinte az új játékosoknak nehéz felfelé vezető utat kell megmászniuk, hogy elérjék a piacon való sikeres szerepléshez szükséges hatótávolságot és méreteket. „Jelenleg nagyon nehéz – azt mondanám, lehetetlen – új franchise-t építeni a TV operációs rendszerek területén” – mondta Wood szerdán a Roku 2022-es negyedik negyedévi telefonos beszámolóján, amikor arra kérték, kommentálja, hogy mennyire nehéz lenne egy berendezésgyártó (OEM) számára átállni egy másik operációs rendszerre.
„Nehezen tudom elképzelni, hogy egy új belépő képes lenne megszerezni a szükséges méreteket és technológiát ahhoz, hogy ebben az üzletágban sikeres legyen. De nincs hiány új szereplőkből, akik mégis megpróbálják megugrani az akadályokat, és felvenni a harcot a Roku, az Amazon (Fire TV), a Google (Android TV/Google TV), a Samsung (Tizen) és az LG Electronics (webOS) ellen. A TiVo például idén tavasszal lép be az okostévék játékába a Vestellel kötött partnerség révén. A kezdetben Európára összpontosító megállapodás megnyitja az utat az olyan márkák alatt forgalmazott okostévék előtt, mint a Daewoo, a Regal, a Hitachi, a Telefunken és a JVC. Eközben a Foxxum, egy németországi székhelyű vállalat, amely a Reference Design Kit (RDK) alapján fejlesztett ki egy okostévé operációs rendszert, a TiVo-hoz hasonlóan független szereplőként számol be magáról az okostévé platformok terén.
[sc name=”facebook” ][/sc]