A távközlési cégek az MI egyik leglelkesebb korai alkalmazói, de azért még van hová igyekezni.
A távközlési cégek is a mesterséges intelligencia korai alkalmazói közé tartoznak, de a befektetések szintje még mindig nagyon alacsony, és bizonytalanok a mérésben. A legutóbbi, az Nvidia által támogatott, 400 távközlési szakember bevonásával készült tanulmány szerint gyakorlatilag minden távközlési vállalat foglalkozik már valamilyen módon a mesterséges intelligenciával, bár többnyire még korai stádiumban. A válaszadók szerint a legnagyobb elvárások az MI-t a műveletek optimalizálására (60%), a költségek csökkentésére (44%) és az ügyfélkapcsolat javítására (35%) használják. Ugyanakkor az is kiviláglik, hogy az 5G és az MI nem járnak kéz a kézben. Mert bár az 5G is egy korainak nevezhető fázisban van, hozzá képest a mesterséges intelligencia ebben a szegmensben kimondottan kezdeti állapotú. A megkérdezettek alig több mint egyharmada mondta, hogy több mint hat hónapja használja a mesterséges intelligenciát.
31% még mindig mérlegeli a különböző lehetőségeket, 18% kísérleti fázisban van, és 5% egyáltalán nem tervez mesterséges intelligenciát. Az iparági vezetők többsége úgy véli, az MI-technológiák pozitív hatással lesznek az üzletükre. 65% egyetértett azzal, hogy az MI fontos a vállalatuk sikere szempontjából, 59% pedig azt mondta, hogy a versenyelőny forrása lesz. Az egyik legnagyobb probléma ugyanakkor, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazásának hatása nehezen mérhető dolog. A legnagyobb kihívásként a megtérülés számszerűsítésének képtelenségét jelölték meg, amit 44% említett. Ugyanakkor becslések vannak, és a válaszadók 15 százaléka szerint 10 százalékkal csökkentek így a költségek, míg 73 százalék szerint növelte a bevételeket.
[sc name=”facebook” ][/sc]