MWC 2023: Kína csak beszélt a levegőbe

Aki azt gondolta, hogy Kína, mint vezető 5G hatalom, majd hatalmas bejelentéseket tesz a rendezvényen, nagyot tévedett.

A legutóbbi, koronavírus által meg nem tépázott, teljes létszámú kongresszus óta Kína uralja a globális 5G-t, már ami a számokat illeti. A héten eddig az MWC 2023 keretein belül több kínai szereplő is bemutatkozott Barcelonában anélkül, hogy érdemi információkat közöltek volna. Ez igaz a kínai 5G talán legérdekesebb részére, a Telecom-Unicom közös bevezetésre. A két szolgáltató azt állítja, hogy 1 millió bázisállomást építettek ki, ami a világméretben az összes bázisállomás mintegy 40%-át jelenti. A GSMA és egy csomó gyártó segítségével most kiadtak egy „közös építési és megosztási útmutatót”. A dokumentum szerint a társépítés valószínűleg sok ország számára az egyetlen járható út az 5G kiépítéséhez, mivel költségmegtakarítást, gyorsabb kiépítési időt és kisebb szén-dioxid-kibocsátást kínál. Ugyanakkor ez az útmutató is több sebből vérzik.


Kína

Bár elmagyarázza a különbségeket például az aktív és a passzív megosztás között, valamint a 4G-5G NSA hálózat közös kiépítésének bonyolultságát, nem tud tanácsot adni arra vonatkozóan, hogyan lehet ezeket a lehetőségeket értékelni. Kerüli a hálózatmegosztás pénzügyi mozgatórugóinak megvitatását, és átsiklik a legkomolyabb tényező felett, amely az, hogy a két vállalatnak valójában ugyanaz a tulajdonosa. Vajon megtették volna ezt, ha közös részvényesük nem utasította volna őket erre? Erre a kérdésre nyilvánvalóan soha nem akarnak válaszolni, de a célközönségnek – a világ azon felének, amely még nem telepítette az 5G-t – nagy hasznára válna, ha megértenék, hogyan és miért jött létre ez a kiépítés. Az útmutató hétfői hivatalos bemutatóján Li Jun, a China Telecom alelnöke azt állította, hogy a két szolgáltató 270 milliárd kínai jüant (38,9 milliárd USD) takarított meg a beruházási költségeken és évi 30 milliárd jüant (4,3 milliárd USD) a működési költségeken. Lenyűgöző számok, de mint mindig, most sem tudni, hogyan jöttek létre.

[sc name=”facebook” ][/sc]

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?