Az emberek több mint fele nem tudja megkülönböztetni a gépi és ember által írt szöveget

Egy friss felmérés azt találta, hogy az emberek igen nehezen tudják csak megkülönböztetni a gépi és ember által írt szöveget. 

A Tooltester nevű cég által készített kutatás szerint az emberek 53 százaléka nem veszi észre a különbséget az ember által készített tartalom és a mesterséges intelligencia által generált szöveg között – számolt be a Daily Mail. A résztvevőket arra kérték, hogy állapítsák meg, hogy az adott írást ember vagy mesterséges intelligencia hozta-e létre, a tartalom több területre kiterjedt, beleértve az egészségügyet és a technológiát is.


Az 1900 amerikai közreműködésével végzett felmérés során a 18-24 éves fiatalok mindössze 40 százaléka tudta megállapítani, hogy melyik szöveget írta ember, melyiket gép. Ezzel szemben a 65 év felettiek több mint felének sikerült helyes választ adnia.

A résztvevők több mint 80 százaléka úgy gondolja, hogy a blogokat vagy cikkeket publikáló cégeknek figyelmeztetniük kell az olvasókat, ha mesterséges intelligenciát használnak a tartalmaik előállításhoz. Csaknem háromnegyedük pedig azt mondta, hogy kevésbé bízna meg egy olyan cégben, amelyről kiderülne, hogy mesterséges intelligenciát használ, de ezt nem adja egyértelműen az olvasók tudtára.

A ChatGPT és társai körül nagy az aggodalom és ez nem véletlen: a technológia hibátlan, szépen fogalmazott szövegeket generál gyakorlatilag bármiről, amire megkérik. Többek között az újságírásan és az egyetemeken is megkongatták már a vészharangot, és egyre többen a technológia globális szabályozását szorgalmazzák.

Mostanra egyébként számos oktatási intézmény betiltotta a ChatGPT-t, Franciaországban pedig akár a felsőoktatási intézményből is elbocsáthatják azt a diákot, aki a mesterséges intelligenciát használja egy dolgozat megírásakor.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki

Ezeket olvastad már?