Ügyesen trükköznek a kínai cégek az amerikai szankciók ellen

Bár az USA nagyon szeretné kiszorítani a kínai termékeket a hálózatából, az ázsiai cégek mégis megtalálják a módját, hogy kijátsszák a szankciókat. 

A legnagyobb kihívást – legalábbis az amerikai hatóságok számára – az jelentheti, hogy a kínai mesterséges intelligenciával foglalkozó cégek harmadik feleken keresztül könnyedén hozzáférhetnek a csúcstechnológiájú chipekhez. A szankciók a hardverekre vonatkoznak, de nem az azokat használó szolgáltatásokra, ami jövedelmező üzletet jelent az ázsiai ország felhőszolgáltatóinak számára, amelyek a generatív mesterséges intelligenciát működtető Nvidia A100-as chipeken alapuló szolgáltatásokat működtetnek. A sanghaji AI-Galaxy felhőszolgáltató 10 dolláros óradíjat számít fel az A100-as Nvidia chipekhez való hozzáférésért – írja a Financial Times. Az amerikai felhőszolgáltatók is a szankciókat megtörők között vannak. Az egyik meg nem nevezett vállalat elárulta, hogy A100-alapú felhőszolgáltatása vonzza a kínai startupokat, amelyek a ChatGPT klónozásával próbálkoznak.


Kína
Kép: Pixabay

Az egyik ilyen cég, amely kihasználja a felhő megkerülését, az iFlytek, amelyet azért szankcionáltak, mert megfigyelőberendezéseit hszincsiangi táborokba szállította. Adathalmazait úgy tudja betanítani, hogy hatalmas számítógépes klasztereken CPU-kon vagy GPU-kon vásárol időt a modelljei betanításához. Nem csak a felhő teszi lehetővé a cégek számára, hogy megkerüljék az amerikai exportellenőrzést. Egy másik, szankciókkal sújtott AI-vállalat, az arcfelismeréssel foglalkozó SenseTime a Financial Times beszámolója szerint harmadik feleken keresztül jut a tiltott amerikai termékekhez. Eközben a Huawei, az amerikai hi-tech szankciók eredeti célpontja, három nehéz év után stabilizálódni látszik, mert rendelkezésre állnak a hazai gyártású alkatrészek. Ez idő alatt a vállalat több mint 13 000 amerikai alkatrészt cserélt le helyi helyettesítőre, és 4000 áramköri lapot tervezett újra. Tavaly 23,8 milliárd dollárt költött kutatás-fejlesztésre, ami 6 százalékkal több, mint 2021-ben.

[sc name=”facebook” ][/sc]

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?