Az Instagram társalapítója, Kevin Systrom nem örül annak, amilyen irányt vett az elmúlt években a közösségi média platform. 

Azt hiszem, elvesztettük azt, ami az Instagramot Instagrammá tette” – mondta Systrom egy podcast-interjúban. Az üzletember elmondta, hogy korábban a közösségi oldalt pörgette át, ha kíváncsi volt, mit csinálnak a barátai és a rokonai, mostanra azonban az influenszerek piacterévé változott a hely, amitől az egész annyira „kommersz” lett.

Elmondása szerint az Instagram legnagyobb ösztönzője jelenleg a pénz, aminek nemkívánatos társadalmi következményei lesznek. A közösségi oldal azokra a felhasználókra fókuszál, akik látszólag csodálatos életet élnek, a legmenőbb dolgokat csinálják, a legjobban néznek ki és a legszebb ruhákat viselik. Mivel a tökéletes élet illúzióját tartja fenn a közösségi oldal, egy idő után elhisszük, amit látunk, és elégedetlenek leszünk a saját életünkkel.

Számomra ez nem az az Instagram, amit elkezdtünk” – mondta Systrom, aki ellenpéldaként a 2020-ban indult BeReal alkalmazást hozta fel, ahol az emberek tényleg önmaguk lehetnek.

Az Instagram még 2010-ben indult hódító útjára, amikor a szolgáltatás lényege még csak az volt, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen megoszthatták fotóikat a platformon. 2012-ben a Facebook egymilliárd dollárért megvásárolta a céget, Systrom 2018-ban azonban felmondott a Facebook vezérigazgatójával, Mark Zuckerberggel való feszültségekre hivatkozva.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!