A nagy technológiai cégek versenyt futnak a generatív mesterséges intelligencia eszközök szállításával. Néhány vállalat mégis hallgat, köztük az Apple és a Meta. A Mark Zuckerberg által vezetett szervezet ma közölte, hogy az év végéig generatív AI-t kívánnak használni különböző cégek reklámjainak létrehozásában.
A Nikkei Asia-nak adott interjújában Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója elmondta, hogy a vállalat várhatóan olyan eszközöket fog szállítani a hirdetések AI-val történő létrehozásához, amelyek segítségével egy vállalat különböző képeket készíthet a különböző célközönségeknek.
[ads-quote-center cite=”]”Még idén kipróbálunk néhányat. Néhány hónapja hoztunk létre egy új csapatot, a generatív AI csapatot; ők nagyon elfoglaltak. Valószínűleg ez az a terület, amivel a legtöbbet foglalkozom, akárcsak Mark Zuckerberg és Chris Cox” – mondta Bosworth a kiadványnak.[/ads-quote-center]
Februárban Zuckerberg bejelentette, hogy Chris Cox CPO alatt egy új csapat foglalkozik az AI-eszközökkel. A bejelentésben megemlítette, hogy a vállalat kísérletezik a WhatsApp és a Messenger AI-alapú chatelésével, valamint az Instagram szűrőivel is.
Bár a Meta metaverzum-törekvései nem a várt módon alakultak, úgy tűnik, hogy a vállalat továbbra is a virtuális világok generatív mesterséges intelligencia segítségével történő létrehozásának gondolatát erőlteti. Bosworth a Nikkeinek elmondta, hogy a nagy nyelvi modellek (LLM) – mint például az OpenAI GPT-4 és a Google PaLM – segíteni fognak a 3D modellek létrehozásában, mivel csak le kell majd írni őket.
[ads-quote-center cite=”]”Tehát korábban, ha egy 3D-s világot akartam létrehozni, rengeteg számítógépes grafikát és programozást kellett megtanulnom. A jövőben talán elég lesz leírni a létrehozni kívánt világot, és a nagy nyelvi modell legenerálja azt helyettünk. Így az olyan dolgok, mint a tartalomkészítés, sokkal több ember számára válnak elérhetővé” – mondta.[/ads-quote-center]
Bár a metaverzum létrehozása szerepel a vállalat hosszú távú terveiben, valószínűleg a több reklámbevétel generálása a legfontosabb. Miután az Apple 2021-ben bevezette az App Tracking Transparency funkcióját, a Meta-t ez csúnyán érintette. Tavaly év elején a közösségi médiavállalat azt mondta, hogy ez a változtatás 2022-ben 10 milliárd dollárjukba fog kerülni.
[sc name=”facebook” ][/sc]