A Google Cloud legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint a felsővezetők valójában szimplán hazudnak, mert nem is annyira törődnek a fenntarthatósággal.
Annak tükrében, amit nemrég hallottunk az Apple-től, egészen meglepő, amit a Google kutatott ki. Nála ugyanis az derült ki, hogy a vállalati fenntarthatóság már nem olyan fontos a felsővezetők számára, mint egy évvel ezelőtt, derül ki a Google Cloud legfrissebb fenntarthatósági felmérésének eredményeiből. Az új kutatás szerint a globális vezetők a környezetvédelemért folytatott társadalmi és kormányzási erőfeszítéseket a harmadik legfontosabb üzleti prioritásként tartják számon. Ez változást jelent a tavalyi felméréshez képest, mivel akkor még a vezetők legfontosabb szempontja volt. A fenntarthatóságot egyre gyakrabban rövid távú költségnek, nem pedig hosszú távú befektetésnek tekintik, ami részben annak köszönhető, hogy a mai makrogazdasági környezet arra kényszeríti a szervezeteket, hogy kevesebb tőkeforrással érjenek el fenntarthatósági előrelépést, amire a válaszadók 78%-a hivatkozott.
Justin Keeble, a Google Cloud globális fenntarthatóságért felelős ügyvezető igazgatója újságírók egy csoportjának elmondta, hogy bár a fenntarthatóság csökkent a fontossági sorrendben, a vezetők még mindig „érdekeltek benne, ami nagyszerű. De új nyomás nehezedik rájuk” – mondta. A felmérés szerint a globális vezetők többsége (59%-a) elismeri, hogy túlbecsülik vagy pontatlanul mutatják be szervezetük fenntarthatósági erőfeszítéseit. A felmérés ezt az „átható aggodalmat” „vállalati zöldmosásként” vagy „zöld képmutatásként” írja le, és a kutatás szerint a legtöbb vezető ezt a képmutatást véletlenszerűnek tartja. A felmérésből az is kiderült, hogy a vezetők közel 75%-a egyetért azzal, hogy az iparágukban működő vállalatok többsége lebukna, ha „alaposan kivizsgálnák” őket, ami még inkább rávilágít e taktika népszerűségére. A vezetők azonban a fenntarthatósági eszközök hiányát jelölték meg a legfőbb akadályaként, 87%-uk pedig jobb mérési rendszereket keres a pontos és ésszerű célok meghatározásához.
[sc name=”facebook” ][/sc]