Az AT&T az USA egyik legnagyobb szolgáltatója, de nála is egyre több ember kerül az utcára.
A Light Reading által összeállított adatok szerint az USA egyik legnagyobb szolgáltatója, az AT&T már a ChatGPT és a generatív mesterséges intelligencia inváziója előtt is több ezer munkahelyet szüntetett meg. A Time Warnert is beleszámítva 2018 eleje és a tavalyi év vége között a vállalat létszáma 117 100 fővel csökkent, ami a 2017-es teljes létszám nagyjából 42%-a. Január óta további 5100 munkahely tűnt el a könyvelésből. E leépítések nagy részének semmi köze a technológiához vagy az automatizáláshoz.

A felsővezetők már korábban is elismerték ezt, amikor arról beszéltek, hogy a fogyasztók inkább az online vásárlást részesítik előnyben az AT&T üzletei helyett. Megemlítették azokat a diagnosztikai szoftvereket is, amelyek helyettesítik az otthonokat felkereső szakembereket a problémák azonosítása érdekében. Szerencsére John Stankey vezérigazgatót a részvényesek ritkán faggatják a létszámról. De amikor a működési költségek a munkaerő ilyen lelkes leépítése ellenére az egekbe szöknek, kérdések merülnek fel. Miután a vállalat az elmúlt évben 45 360 munkahelyet szüntetett meg, az első negyedévben mintegy 24 milliárd dollárnyi működési költséget könyvelt el, ami nagyjából ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Ami pedig a jövőt illeti, további dolgozók készülhetnek arra, hogy ajtót mutatnak nekik, hiszen a vezérigazgató megemlítette a mesterséges intelligenciát, ami már eddig is nagyon sokat segített nekik. Az pedig nem lehet kérdés, hogy az MI mind nagyobb térnyerésével egyre kevesebb emberre lesz szükség.
[sc name=”facebook” ][/sc]