Artifact: az alkalmazás, ami kicsinálja a kattintásvadász szalagcímeket

Elég volt már abból, hogy a cím egészen mást sugall, mint maga az írás? Akkor itt az Artifact. 

Az újságírás – legyen az nyomtatott, vagy online – egyre inkább alkalmazza azt az eljárást, hogy kattintásvadász címeket alkalmaz. Ez valahol érthető, hiszen nekik is meg kell élni valamiből, főleg akkor, ha a tartalom ingyenes. Tehát minél több kattintás, annál több reklám, és bevétel. Viszont mostanra eljutottunk oda, hogy a hatásvadász címadás már attól sem riad vissza, hogy emberek halálával vonzza a klikkelést. A cím szerint meghalt Kokó, csak éppen nem az ismert bokszoló, hanem valaki egészen más, sokkal szűkebb körökben népszerű illető.

Kép: Artifact

Az Artifact nevű, az Instagram társalapítóihoz köthető alkalmazás ezt igyekszik kissé visszahozni egy normálisabb mederbe. Működésének lényege, hogy a felhasználók megjelölhetik a szerintük kattintásvadász szalagcímeket, és ha ezt elég sokan teszik, akkor, az OpenAI nyelvi modelljének segítségével a mesterséges intelligencia már egy átírt címet mutat a többieknek. A fejlesztők bíznak benne, hogy alkalmazásuk elnyeri a nép tetszését, és a tesztek szerint az MI jól is működik, hiszen szinte minden esetben az elvárásnak megfelelő eredményt hoz. A szándék már csak azért is becsülendő, mert a „ha nem érdekel, minek olvasod?!” elv sem érvényesül, hiszen akaratlanul is belefutunk ezekbe a hatásvadász címekbe, legyen szó közösségi oldalról, vagy valamilyen kezdőlapról.

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?