Elég volt már abból, hogy a cím egészen mást sugall, mint maga az írás? Akkor itt az Artifact.
Az újságírás – legyen az nyomtatott, vagy online – egyre inkább alkalmazza azt az eljárást, hogy kattintásvadász címeket alkalmaz. Ez valahol érthető, hiszen nekik is meg kell élni valamiből, főleg akkor, ha a tartalom ingyenes. Tehát minél több kattintás, annál több reklám, és bevétel. Viszont mostanra eljutottunk oda, hogy a hatásvadász címadás már attól sem riad vissza, hogy emberek halálával vonzza a klikkelést. A cím szerint meghalt Kokó, csak éppen nem az ismert bokszoló, hanem valaki egészen más, sokkal szűkebb körökben népszerű illető.
Az Artifact nevű, az Instagram társalapítóihoz köthető alkalmazás ezt igyekszik kissé visszahozni egy normálisabb mederbe. Működésének lényege, hogy a felhasználók megjelölhetik a szerintük kattintásvadász szalagcímeket, és ha ezt elég sokan teszik, akkor, az OpenAI nyelvi modelljének segítségével a mesterséges intelligencia már egy átírt címet mutat a többieknek. A fejlesztők bíznak benne, hogy alkalmazásuk elnyeri a nép tetszését, és a tesztek szerint az MI jól is működik, hiszen szinte minden esetben az elvárásnak megfelelő eredményt hoz. A szándék már csak azért is becsülendő, mert a „ha nem érdekel, minek olvasod?!” elv sem érvényesül, hiszen akaratlanul is belefutunk ezekbe a hatásvadász címekbe, legyen szó közösségi oldalról, vagy valamilyen kezdőlapról.