Van olyan ország, ahol a fő kérdés nem az, hogy vajon mennyit késnek a vonatok, hanem az, hogy mikor lesz rajtuk 5G. És a németek vasparipa-rendszere ilyen.
A Telefonica Deutschland, az Ericsson és a Vantage Towers egyesítette erőit egy olyan projektben, amelynek célja, hogy kidolgozzák, miként lehetne kiváló minőségű 5G-kapcsolatot biztosítani a németországi vasúti hálózaton. A trió a Deutsche Bahn vasúttársasággal együtt dolgozik majd a kezdeményezésen, amely 6,4 millió eurós kormányzati finanszírozást kap és 2024 végéig tart. A németek Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúraügyi Minisztériuma (BMDV) szerint a résztvevők közösen vizsgálják meg a „műszaki megoldási koncepciókat”, valamint javaslatot tesznek a „jogi és szabályozási keretre és üzleti modellekre”.
Ez a kezdeményezés hangsúlyozza az 5G szolgáltatás fontosságát a közlekedési hálózatokon, hogy összekapcsolja a felhasználókat mindennapi életük során. A távközlési ágazat számos programot indított e célból. A mostani bejelentés annak nyomán érkezett, hogy a Deutsche Telekom bemutatta a németországi autópálya-hálózat kulcsfontosságú útvonalain az 5G-lefedettség javítására irányuló tervét, míg az Egyesült Királyságban a Virgin Media O2 5G-szolgáltatást indított a londoni metróhálózaton. Az 5G lefedettség kiterjesztése kulcsfontosságú az iparág 5G-beruházásainak pénzzé tételéhez is, mivel a vasúti hálózatokon nyújtott jobb szolgáltatás támogatja a vállalati és fogyasztói felhasználási eseteket, például a fejlett helymeghatározó rendszereket és a szórakoztatást. Nekünk meg az is elég lenne, ha a Budapest-Szeged táv leküzdése nem tartana tovább, mint a kilencvenes években.