Mind több kiadó és szerkesztőség fordul a mesterséges intelligencia irányába, újabban a Gizmodo és a Kotaku techoldalak kóstoltak bele a gépi tanulásba.
A tartalom-cunamival lépést tartani próbáló újságíró nincs könnyű helyzetben: nem elég, hogy a hírportálok egymás sarkát taposva versengenek, a klasszikus sajtónak immár a streamingszolgáltatókkal és a közösségi oldalakkal is meg kell harcolniuk az emberek figyelméért. Az elmúlt időszakban egyre többször lehetett hallani arról, hogy egy szerkesztőség a mesterséges intelligenciában látja a kiutat, többek között a nagy múltú Cnet, a Red Ventures és a Bankrate is próbálkozik már hasonlóval.
Újabban a G/O Media, a Gizmodo, a Kotaku, a Quartz, a Jezebel és a Deadspin oldalak mögött álló médiacég jelentette be, hogy maguk akarják letesztelni, hogy a mesterséges intelligencia hogyan használható fel a munkájukban – írja a Futurism. A G/O Media szerkesztőségi igazgatója, Merrill Brown azt mondta, hogy első körben olyan cikkeket fognak létrehozni az MI segítségével, amelyek adatokra és listákra épülnek.
A „humán” újságírók persze nem fogadták kitörő örömmel a mesterséges intelligenciát. A G/O Media és a The Onion munkatársait képviselő szakszervezetek közleményt adtak ki, amelyben azt írják, hogy nagyon megdöbbentette őket a hír. „Az újságírók kemény munkáját nem lehet helyettesíteni a megbízhatatlan mesterséges intelligencia programokkal, amelyek arról híresek, hogy hamisságokat kreálnak és a valódi írók munkáját plagizálják„- fogalmaztak a közleményben.
A mesterséges intelligencia azonban még nem tökéletes, és a Cnet tudja ezt a legjobban. Habár a techportál azt állította, hogy a cikkeket humán újságírók szerkesztették és ellenőrizték, ez feltehetően nem volt teljesen igaz, ugyanis több súlyos hibát is felfedeztek a gépi intelligencia által írt cikkeikben.