Az Amazon nagyon komolyan csökkenti a piacterén kínált saját márkás árucikkeinek számát.
A kiskereskedelmi óriás a The Wall Street Journal jelentése szerint 30 saját ruházati márkájából 27-et tervez leépíteni, amivel a költségek csökkentését és a trösztellenes vizsgálatok elhárítását tervezi.
Az évek során a vállalat több tucat saját márkát hozott létre különböző részlegeken, amelyek többsége Amazon márkajelzés nélkül működik, mint például a Solimo, a Wag és a Mama Bear. Ezzel a leépítéssel azonban a vállalat mindössze három saját ruházati márkával marad: Amazon Essentials, Amazon Collection és Amazon Aware.
Emellett a WSJ megjegyzi, hogy azz óriáscég néhány saját bútormárkát is elhagy, köztük a Rivet-et és a Stone & Beam-et. A helyzethez közel álló források a WSJ-nek elmondták, hogy az cég a most megszüntetett márkák termékeit továbbra is árulni fogja, amíg azok ki nem fogynak. 2020-ban az vállalat 243 000 terméket kínált eladásra több mint 45 különböző, a céghez köthető márkanév alatt.
A kiskereskedelmi óriás saját márkás termékei továbbra is a szabályozói vizsgálat célpontjai lehetnek, mivel a vállalatot azzal vádolták, hogy 2020-ban harmadik fél eladói adatokat használt fel olyan saját termékek létrehozásához, amelyek más márkákkal versenyeznek. Tavaly a WSJ arról számolt be, hogy Jeff Bezos cége a szabályozási nyomás enyhítése érdekében elkezdte csökkenteni az általa értékesített saját termékek számát.
Forrás: The Verge