A YouTube úgy döntött, sokkal kritikusabban fog eljárni az olyan videókkal, amelyek marhaságokat beszélnek a betegségekkel kapcsolatban.
A YouTube eltávolítja azokat a tartalmakat, amelyek „károsnak vagy hatástalannak bizonyult rákgyógymódokat” népszerűsítenek, vagy amelyek „elriasztják a nézőket attól, hogy szakszerű orvosi kezelést keressenek” – jelentette be ma a videoplatform. A Google videoplatformja szerint a jövőben akkor fogja alkalmazni orvosi félretájékoztatási irányelveit, ha nagy közegészségügyi kockázat áll fenn, ha nyilvánosan elérhető útmutatás áll rendelkezésre az egészségügyi hatóságoktól, és ha egy téma esetében gyakran felmerül a félretájékoztatás lehetősége. Remélik, hogy ez az irányelvi keret elég rugalmas lesz ahhoz, hogy az orvosi témák széles körére kiterjedjen, miközben egyensúlyt talál a káros tartalmak minimalizálása és a vita lehetővé tétele között. A YouTube blogbejegyzésében azt írja, hogy mind az aktívan káros, mind pedig a nem bizonyított és a bevált alternatívák helyett javasolt kezelések ellen fellépne.
Egy videó például nem ösztönözheti a felhasználókat arra, hogy a sugárterápia alternatívájaként C-vitamin-kiegészítőket szedjenek. A frissített irányelvek alig több mint három évvel azután születtek, hogy a világ legnagyobb technológiai platformjával közösen elkötelezték magukat a COVID-19 félretájékoztatás elleni küzdelem mellett. A felület már korábban is tett lépéseket a vakcinákkal kapcsolatos félretájékoztatás ellen, például az oltásellenes, összeesküvéselméletes videók kigyomlálásával, és az ilyesfajta tartalmak tiltásával. A platform más, az orvosi félretájékoztatási politikája alapján károsnak ítélt videókkal szemben is fellépett, beleértve azokat, amelyek „nem biztonságos abortuszmódszerekre vonatkozó utasításokat” tartalmaznak, vagy amelyek „az abortusz biztonságára vonatkozó hamis állításokat” népszerűsítenek. Bár a nagy technológiai platformok 2020 elején egységesen álltak ki a félretájékoztatás ellen, azóta az ezzel kapcsolatos megközelítéseik nem feltétlen azonosak. megközelítéseik az eredeti bejelentés óta eltérnek. Főleg a Twitternél, és leginkább azóta, amióta Elon Musk felvásárolta, és megkezdte fékevesztett ámokfutását.