Hivatalosan is vesztésre áll a tévé a streaminggel szemben

A jelek szerint a hagyományos tévé és televíziózás nem tudja tartani a tempót a streaming szolgáltatásokkal, de a TikTokkal és a YouTube-bal sem. 

A Nielsen és a Leichtman Research új jelentései egyaránt rávilágítanak arra, hogy a tévé már egyre kevésbé arra van, hogy azon televízióműsorokat nézzünk. A Nielsen két évvel ezelőtt bevezetett új mérőszáma szerint a hagyományos tévézés ma már az összes tévéhasználat kevesebb mint 50 százalékát teszi ki. Ami egyébként nem meglepő, hiszen a streaming szolgáltatók eleve rengeteg lehetőséget kínálnak arra, hogy az ember ne valami tévéműsort bámuljon, és akkor még meg sem említettük a YouTube-ot és a TikTokot. A legfrissebb jelentés szerint a műsorszórás és a kábeltelevíziózás 2023 júniusától 2023 júliusáig egy-egy százalékkal csökkent. A streaming és az „Egyéb” kategória (ebben vannak például a játékkonzolok) ugyanebben az időszakban egy-egy százalékkal nőtt. Ha azonban az egy évvel ezelőtti adatokkal hasonlítjuk össze a dolgokat, a csökkenés sokkal markánsabb. Az elemző cég kimutatta, hogy a kábeles használat 12,5 százalékkal csökkent tavaly ilyenkor óta, és a nézők idejének kevesebb mint egyharmadát teszi ki, míg a televíziós közvetítések az amerikai otthonokban a teljes nézési időnek mindössze egyötödére csúsztak vissza. Ugyanakkor a Nielsen szerint a streaming rekordhónapot zárt a YouTube és a Netflix vezetésével, amelyek együttesen majdnem annyi időt töltöttek el a nézőkkel, mint a televíziós műsorok önmagukban. A Nielsen „Egyéb” kategóriája az elmúlt három hónapban folyamatosan emelkedett, bár a tavalyi év azonos időszakához képest valójában egy százalékponttal csökkent.


tévé
Kép: Disruptive.Asia

Ezt a tendenciát támasztják alá a Leichtman Research legfrissebb számai, ami egy olyan jelentést adott ki, amely szerint a kábelszolgáltatók 2023 második negyedévében becslések szerint 1,73 millió előfizetőt veszítettek. „Úgy gondoljuk, hogy a lineáris televíziózás mérőszámai mind rosszak” – jegyezte meg Tim Nolle, a Macquarie médiaelemzője egy augusztus 14-i befektetői jelentésben, amelyet a The Hollywood Reporter szerzett meg. És így is van! Egyes vezetők, mint például Reed Hastings, a Netflix feje, már évek óta hangosan és büszkén hirdetik a hagyományos televíziózás halálát. Tavaly még azt is kijelentette, hogy 2032 lesz az ilyesfajta televíziózás halálának éve. Eközben Bob Iger a Disney-nél nemrég bejelentette, hogy kisebbségi érdekelt feleket szeretne találni az ESPN-nek, és a csökkenő kábeles előfizetési számokra hivatkozva azt mondta, nem biztos, hogy a Disney számára kulcsfontosságú dolog a tévé. A hagyományos televíziózásnak azonban még van esélye. Az olyan ingyenes, reklámokkal támogatott tévészolgáltatások, mint a Tubi és a Roku Channel egyre népszerűbbek, és ha bárkivel is beszélünk a televíziós műsorszóró üzletágban, azt mondják, hogy az ATSC 3.0 is megmentheti a televíziózást. De a hagyományos televíziózás nem csak a Disney Plusszal és a Max-szal versenyez, hanem a YouTube-tal, a TikTokkal és más videoprogram-szolgáltatókkal is, amelyek a készítőkre támaszkodva gyorsabban és olcsóbban tudnak tartalmat előállítani, mint az NBC vagy a CBS. A Nielsen csökkenő nézettségről szóló híre tehát nem annyira meglepő, mint amennyire mindig is egy kissé lehangoló elkerülhetetlenségnek tűnik.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?