A Cybertruck csak úgy lesz jó, ha leselejtezik, és újrakezdik az egészet

Ezt nem mi mondjuk a Cybertruck kapcsán, hanem az Autopian tervezője, aki szerint a gyártás ebben a formában megvalósíthatatlan. 

„Egy jobb Cybertruck csak egy teljes újratervezéssel lenne lehetséges” – idézi a Fast Company az autótervezőt és az Autopian munkatársát, Adrian Clarke-ot. A problémák a jármű lehetetlenül lapos karosszériaelemeinél jelentkeznek. Tekintettel a kialakítására, a gyártási folyamatban rejlő apró tökéletlenségek még inkább egyértelműek. Clarke úgy véli, a Tesla képes a megfelelő pontosságot elérni, de nem úgy, ahogy most csinálja. „Teljesen megvalósíthatatlan a gyártás. A karosszériaelemek tűréshatárait egész mm-ben mérik, hogy figyelembe vegyék az összeszerelés és a tűréshalmaz eltéréseit! Nem veszik figyelembe a jármű gyártása és üzemeltetése során fellépő hőtágulást és -összehúzódástsem.” – fogalmaz Clarke.

cybertruck
Kép: Techeblog

Musk tisztában van ezekkel a problémákkal, de úgy tűnik, meg van győződve arról, hogy a szigorúbb tűréshatárok jelentik majd a Cybertruck számára a megoldást. Fontos tudni, hogy Musk 2021-re ígérte az autót, aztán azt mondta, 2022-ben indul a gyártás, de nem így lett. Következő dátumként az idei év elejét jelölte meg, most pedig már 2023 végéről hallani. A Tesla az ellátási láncot hibáztatta, de Clarke és mások az iparágban szkeptikusak és úgy gondolják, komoly újratervezés nélkül nem lesz ebből az egészből semmi. „Amint megláttuk az autót, mindenki, akit az iparágban ismerek, röhögni kezdett. Azt gondoltuk, kizárt, hogy ezt képesek lesznek gyártásba vinni.” – vélekedik Clarke. Szerinte nem fog átmenni a törésteszteken, és erősen aggályosnak tartja a gyalogosvédelmet, mint ahogy a „halálosan egyenes” karosszériaelemek gyártását is. Ez utóbbi ugyanis jelentősen megnehezíti a karosszériások munkáját, amennyiben valaki megtörné az autót.

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?