Vezető gasztroinfluencereket fizethetett le a Coca Cola és a Pepsi

Egy új jelentésből kiderül, hogy néhány jelentős gasztroinfluencernek komoly pénzeket fizet az élelmiszeripar, hogy alakítsák a nézők étkezési szokásait.

A jelentés a Washington Posttól származik, amely a The Examination nevű nonprofit hírportállal együttműködve a népszerű „TikTok-dietetikusokat” vizsgálta, és azt találta, hogy ezen influencerek tucatjai az élelmiszer-, ital- és étrend-kiegészítő ipar üzeneteivel házaltak.
Nevezetesen a Post rámutat egy kampányra, amelyet a TikTok-on a #safetyofaspartame hashtaggel népszerűsítettek. A kampány során olyan TikTok-alkotók, mint Steph Grasso, Cara Harbstreet és Mary Ellen Phipps arra buzdították követőiket, hogy ne aggódjanak a mesterséges édesítőszer hatása miatt, miután az Egészségügyi Világszervezet idén tavasszal és nyáron veszélyességi útmutatót adott ki róla. Ezek az influencerek azonban nem hozták egyértelműen nyilvánosságra, hogy az American Beverage nevű lobbicsoport fizette őket, amely olyan cégeket képvisel, mint a Coca Cola és a PepsiCo.

A felelősség azonban nem áll meg az aszpartámnál. A jelentés megállapította, hogy néhány kanadai dietetikusnak fizetett a Kanadai Cukor Intézet, amely az említett dietetikusoktól származó tartalmakat a saját Instagram-oldalán osztotta meg. A Canadian Sugar Institute egy nonprofit szervezet, amely az ország cukorgyártóitól kap támogatást. Az egyik ilyen ember, Lindsay Pleskot egy videót tett közzé, amelyben azt mondta a nézőinek (kicsit leegyszerűsítve), hogy a cukor pusztításának legjobb módja, ha megesszük, nem pedig az, ha a kukába dobjuk.

A Washington Post szerint Pleskot eredetileg a leírásban megemlítette, hogy a videó egy reklám, de csak azután erősítette meg, hogy a Kanadai Cukor Intézettel áll üzleti kapcsolatban, miután szembesítették ezzel a kommentszekciójában.

A jelentésben vizsgált influencerek nem árulták el, hogy pontosan mennyit fizettek nekik, de azok, akiket a csatorna megkeresett, jelezték, hogy a követők számától függően néhány ezer és több tízezer dollár közötti összegről van szó posztonként.

Ez a jelenség jól szemlélteti az influencer tartalmak egyik fő problémáját: a fizetős tevékenységet.

Az önjelölt dietetikusok, pszichológusok és életvezetési szakemberek tömege található meg a közösségi felületeken, például az olyan platformokon, mint a TikTok, szabadon fogadhatnak el pénzt, vagy egyéb juttatást olyan szervezetektől és cégektől, amelyekről esetleg beszámolnak. Az alkotóknak ráadásul alig vagy egyáltalán nem kell jogorvoslattal szembenézniük, lehetővé téve így, hogy a félretájékoztatás és az irányított vélemények elszabaduljanak a több millió követőjük körében.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

24 éve foglalkozik tech-újságírással a kedvenc területe az audió-videó, az okosotthon és a mobiltechnológia.

Ezeket olvastad már?