A brit tinédzser halálához bizonyítottan hozzájárultak a közösségi oldalak.
Molly Russel tragédiája tavaly járta be a világsajtót, és azóta gyakran hivatkoznak a szomorú esetre, ha a közösségi média tinikre gyakorolt hatásai kerülnek sorba. A 14 éves brit fiatal öngyilkosságot követett el, a hatóságok pedig később megállapították, hogy a közösségi oldalak is hozzájárultak ahhoz, hogy a lány végül úgy döntött, eldobja magától az életét. A nyomozás során kiderült, hogy a depresszióban szenvedő Molly a halála előtt kifejezetten aktív volt a közösségi médiában, ahol számtalan öngyilkossággal, önkárosítással foglalkozó tartalom jött vele szembe.
Az édesapja, Ian Russell lánya halála után létrehozott egy alapítványt, a Molly Rose Foundationt, amely azzal a céllal jött létre, hogy megreformálja a közösségi oldalak működését. Az alapítvány friss jelentése azonban újabb elkeserítő végeredménnyel zárult: állításuk szerint a közösségi oldalak ez esetben az Instagram, a TikTok és a Pinterest – továbbra is ontják magukból a fiatalok lelki egészségét befolyásoló káros tartalmakat – számolt be a Sky News. A TikTok legnézettebb, önkárosításra buzdító tartalmai például több mint egymillió megtekintés felett járnak.
„Ezen a héten, amikor Molly 21. születésnapját kellene ünnepelnünk, elszomorító látni ezt az óriási mennyiségű káros tartalmat, és azt, hogy milyen keveset változtak a közösségi oldalak Molly halála óta” – mondta az elhunyt lány édesapja.
Az alapítvány szerint a közösségi oldalak algoritmusai továbbra is rutinszerűen nagy mennyiségű káros tartalmat dobnak fel a fiataloknak.
Figyelem! Ha Ön vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123 ingyenes, lelkielsősegély-számot!