A Netflix nem elégszik meg azzal, hogy a reklámokkal támogatott szinttel a drágább csomagok felé terelje előfizetőit: a jelek szerint erősen gondolkodik azon, hogy ingyenes játékszolgáltatásába is beengedje a fránya hirdetéseket.
A világ vezető streamingszolgáltatója két éve új vizekre evezett, és a filmek és sorozatok mellett a videójáték-iparban is kipróbálta magát: ennek lényege, hogy a Netflix-előfizetők ingyen és bérmentve juthatnak egy rakat játékhoz. Egyelőre várat magára az áttörés, de a Netflix szerint ez rendben van, többször is azt nyilatkozták, hogy nem számítanak arra, hogy játékrészlegük azonnal nyereséges lesz. Ennek megfelelően folyamatosan bővítik is a palettájukat, és tény, hogy egyre csábítóbb címekkel operálnak: december közepén például három legendás GTA-játék is elérhetővé vált az előfizetés részeként.
Most azonban kevésbé népszerű döntésre szánhatja el magát a világ vezető streamingszolgáltatója, ugyanis a The Wall Street Journal értesülései szerint a Netflix azon töri a fejét, hogyan csinálhatna pénzt videójátékos szolgáltatásából. A jelentés szerint alapvetően három terv került elő: mikrotranzakciók bevezetése, prémium játékok beárazása és a rettegett reklámok. Érdemes azonban hozzátenni, hogy mindez egyelőre csak említés szintjén merült fel a cégnél, így még egyszer sem biztos, hogy ténylegesen is meglépnének ilyet a Netflix Games-t illetően.
Az viszont tény, hogy a Netflixnek is jól jönne a plusz pénz. Ahogy azt a Techrunch is megjegyzi, a várt növekedés helyett stagnálás következett be a cégnél 2023 elején, minek hatására gigaelbocsátásokra került sor – a munkaerő mintegy 3 százalékának intettek búcsút. A Netflix a közelmúltban ráadásul ismét megemelte az árait, a prémium csomag mostantól havi 22,99 dollárba kerül az új amerikai előfizetők számára.