Fejfájás, kényelmetlenség, túlerőltetett szemek. Úgy tűnik, a Vision Pro több felhasználónál is a mézeshetek végét éli.
Nem véletlen, hogy a közösségi médiában az elmúlt napokban egyre több Vision Pro tulajdonos jelezte, hogy visszaváltja a 3500 dolláros eszközt. Erre az Apple biztosít lehetősget az első 14 napban, és úgy tűnik, megérkezett a visszaváltások első hulláma. A visszaküldések leggyakrabban említett okai között szerepel a kényelem, a fejfájás, a zavaróan nagy súly, és a szem túlerőltetése. de olyanok is vannak, akik szerint az elölről töltés is baj. Parker Ortolani, a The Verge termékmenedzsere szerint pedig az eszköz használata érrepedéshez vezetett a szemében, de akadnak beszámolók szemszárazságról és bőrpírról is. „Egyszerűen túl drága és nehézkes ahhoz, hogy egyáltalán megpróbáljam megszokni az állandó fejfájást és a szem megerőltetését, amit tapasztaltam”, fogalmazott Ortolani.
De nem csak a hardver az egyetlen probléma. Egy másik gyakori panasz, hogy a Vision Pro az árához képest nem nyújt eleget azok számára, akiknek azt ígérték, a munkájukban is hatalmas segítség lesz. Egy mérnök az X-en azt írta, a „nem győzte meg a kódolási élmény” és a fókuszálási problémák fejfájást okoztak. „Ha nem használom a termelékenység növelésére, szórakozásra pedig azért nem, mert nincs rajta elég játék, egyszerűen nem tudom megindokolni, hogy miért tartanám meg” – írta egy Reddit-felhasználó.
Carter Gibson, a Google közösségi menedzsmenttel és moderálással foglalkozó vezető menedzsere számára a finomabb részletek sem jönnek be. Szerinte nehéz a multitasking kezelése az egyes ablakok között, illetve a Vision Pro számos olyan fájltípust nem támogat, ami neki fontos a munkához. Úgy gondolja kevesebb energiával lehet egy diát elkészíteni egérrel és billentyűzettel, mint az Apple eszközével.
Nehéz megmondani, hogy a korai alkalmazók eme elégedetlen részhalmaza milyen hatással lesz a Vision Pro jövőjére. Sokan, akik azt mondták, hogy visszaadják a készüléket, azt is megjegyezték, hogy szívesen kipróbálnák a második generációt. Mások hangsúlyozták, hogy nem annyira a technológia volt a probléma, mint inkább a gyilkos alkalmazás vagy a kényelem hiánya. Azt is nehéz megmondani, hogy ez mennyire elterjedt jelenség. Miközben ezek a felhasználók a közösségi médiában szólalnak meg, fogalmunk sincs a tényleges visszaviteli arányról, vagy arról, hogy mik az Apple belső elvárásai a Vision Pro-val szemben.