Sikeres volt az első légiharc ember és mesterséges intelligencia között

Habár tavaly történt, csak tegnap közölték, hogy megvolt az első olyan légiharc, ami ember és mesterséges intelligencia között zajlott le. 

A Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) csütörtöki frissítésében felfedte, hogy egy mesterséges intelligencia által irányított repülőgép sikeresen szállt szembe emberi pilótával egy tavaly végrehajtott légiharc során. A DARPA 2022 decemberében kezdett el kísérletezni a mesterséges intelligencia alkalmazásaival az Air Combat Evolution (ACE) programjának részeként. Egy olyan mesterséges intelligencia-rendszer kifejlesztésén dolgoztak, amely képes önállóan vezetni egy vadászrepülőgépet, miközben betartja a légierő biztonsági protokolljait is.


légiharc
Kép: DARPA

Miután az AI-pilótával légiharc szimulációkat hajtottak végre, a DARPA próbára tette a befektetett energiákat azzal, hogy az AI-rendszert a kísérleti X-62A repülőgépébe telepítette. Ez lehetővé tette, hogy az AI által irányított járművet a kaliforniai Edwards légibázison a levegőbe juttassák, ahol a szervezet szerint 2023 szeptemberében végrehajtotta az első sikeres légiharc tesztet egy ember ellen. Habár az X-62A fedélzetén volt emberi jelenlét, és a kezelőszervek segítségével át lehetett volna venni az irányítást az AI-tól, erre nem volt szükség. Azt viszont nem tudni, hogy melyikük győzedelmeskedett a csatában, mert erről a DARPA nem számolt be.

Arról viszont igen, hogy egyelőre az önálló mesterséges intelligencia rendszerek tesztelése volt a cél, és minden, amit ebből tanulnak a jövőben csak hasznára válik az autonóm rendszernek. Az ügynökség eddig összesen 21 tesztrepülést hajtott végre, és azt mondja, hogy ezek 2024-ig folytatódnak. A mesterséges intelligencia gyors fejlődése aggodalmakra adott okot azzal kapcsolatban, hogy a hadsereg hogyan használhatja a rendszereket. A Wall Street Journal tavaly arról számolt be, hogy a Pentagon mesterséges intelligenciával működő rendszereket kíván kifejleszteni a védelem számára és drónflottájának bővítésére.

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?