A Pixar hozta tető alá a világ első, teljes mértékben digitális technológiával készült filmjét.
Bár ma már a szemünk sem rebben a CGI-jelenetek láttán, nem volt ez mindig így. Nem egészen három évtizeddel ezelőtt a számítógéppel generált speciális effektusok még igen ritkán fordultak elő a filmekben, és akkor is csak a nagy költségvetésű alkotásokban tűnt fel az egyébként igen drága és nehezen kivitelezhető technológia. De aztán 1995-ben jött egy film, ami mérföldkövet jelentett a CGI történetében.
Ez volt a Pixar első egész estés alkotása, a Toy Story – Játékháború, amelyben olyan játékfigurák kapják a főszerepet, akik életre kelnek, és mindenféle kalandokban vesznek részt, ha nem látják őket az emberek. A Toy Story volt tehát a világ első, teljes mértékben számítógéppel alkotott filmje, amit a közönség mellett a szakma is nagyra értékelt: az úttörő technikáért a rendező John Lasseter különdíjat zsebelt be az 1996-os Oscar-gálán, ezen felül pedig három további kategóriában is jelölte a filmet a Filmakadémia.
A Toy Storyn kívül volt egy másik, szintén 1995-ben bemutatott film, amely nagy hatást gyakorolt a CGI történetére. A Casper című egész estés filmről van szó, amelyben egy barátságos szellem a főszereplő, aki összebarátkozik egy szellemspecialista ember lányával (őt Christina Ricci alakítja a történetben). A szóban forgó film azért különleges, mert ez volt az első olyan alkotás, amelyhez teljesen mértékben CGI-al alkották meg az egyik főszereplőt.