Közel félmillió is lehet az éves kötelező biztosítás az e-rollerekre

Július 16-tól a 25 kilónál nehezebb, vagy 25 km/órás sebességnél gyorsabb e-rollerekre kötelező biztosítást kell kötnie a tulajdonosának, ellenkező esetben közúti bírságot kockáztat.

Nem kell kötelező felelősségbiztosítást fizetnie, a gördeszkásoknak és az elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai fellélegezhetnek, illetve a mozgáskorlátozottak által vezetett e-moped vagy pedelec járművekre sem vonatkozik az új rendelet. De például a Segway-ek már beletartoznak a körbe és a 25 kilónál nehezebb e-rollerek, vagy azok amelyek végsebessége meghaladhatja a 25km/órás sebességet.

Lamax SC30 eCruiser teszt
Nem minden elektromos rollerre vonatkozik a szabályozás

Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk itt, hogy a kereskedelemben kapható e-rollerek nagy többsége ennél könnyebb és lassabb is, szóval azok, akik 1-200 ezres rolleren közlekednek, amelyeket könnyedén összecsukva egy ember simán fel tud vinni az emeletre lépcsőn, szóval azok a tulajdonosok minden valószínűség szereint nem kell, hogy kötelező biztosítást kössenek a járművükre.


Kinek kell a biztosítást megkötnie az e-rollerre?

A rendszám nélküli járművek esetén – ilyen a roller és a segway – a törvény úgy határoz, hogy a használó is üzembentartónak minősül. Tehát, ha bármikor felpattanunk egy ilyen járműre, mindenképp győződjünk meg róla, hogy rendelkezik-e kötelező biztosítással, hiszen ennek felelőssége rajtunk lesz. A törvény szerint július 16-tól kell rendelkezni érvényes kgfb-vel.

A biztosítók egyébként érdekes helyzetbe kerültek, amikor meg kellett határozniuk az ezen eszközökre vonatkozó díjtarifákat. Ez pedig az alábbi táblázaton is látszik, amit a Granits gyűjtött össze és amelyben a hazai biztosítók által javasol e-rolleres kötelező biztosítások mértéke látszik. Akkora köztük a szórás, mintha lenne pár biztosító, aki inkább kimaradna ebből a piacból és olyan árakkal próbálja ezt jelezni, amit biztos, hogy épeszű ember ki nem fizet majd:

kfgb-e-roller
Akár közel 500 000 forint is lehet az éves kötelező egy e-rollerre. ha rossz helyen kötjük meg.

Láthatjuk, hogy a legmagasabb éves kötelező díj közelíti a félmillós összeget, amiért már egy jobb rollert is vehetnénk.

A rejtély megoldása egyébként az, hogy bár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009.évi LXII. törvény új rendelkezéseit hónapokkal korábban kihirdették, a vonatkozó minisztériumi rendelet, ami tisztázná, hogy pontosan milyen járművekre kell alkalmazni az új szabályt, a mai napig nem érkezett meg. A biztosítók egy része ezért egyszerűen egyéb kategóriában kezeli ezeket a járműveket, hogy a törvénynek valahogy mégis megfeleljen. Ez a kategória borsosabb díjazású és havonta fizetendő a kfgb díja.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?