Az LG a MediaTekkel együttműködve bevezeti a Bluetooth Ultra-Low Latency (ULL) technológiát a kiválasztott 2025-ös OLED és LCD modellekben, amely 1 ms-ra csökkenti a vezérlő bemeneti késleltetését.
2025 januárjáig, a CES kiállításig kell várnunk, hogy láthassuk az LG 2025-ös TV kínálatát, de a cég már most előzetesen bemutat egy új funkciót, amely a webOS felhőalapú játékélményének javítására szolgál: a Bluetooth ULL-t.
Az idei webOS csúcstalálkozón ugyanis bejelntették, hogy az LG együttműködik a Razerrel és a MediaTekkel, hogy bemutassa a világ első Bluetooth ULL-t támogató játékvezérlőjét.A Bluetooth Ultra-Low Latency a Bluetooth rendszer egy kiterjesztése, amely lehetővé teszi például egy játékvezérlő vezeték nélküli csatlakoztatását a TV-hez, miközben a bemeneti késleltetés rendkívül alacsony, akár 1 milliszekundumra csökkenthető.
Az LG webOS-alapú tévéi nem elég erősek ahhoz, hogy modern játékokat futtassanak helyben, így a BT ULL célja, hogy javítsa a felhőalapú játékélményt olyan szolgáltatásokból, mint az Nvidia GeForce Now és az Amazon Luna, amelyek alkalmazásként elérhetők a webOS-en. Az Xbox alkalmazás azonban még mindig nem érhető el az LG TV-ken.
A vállalat elmondta, hogy az első BT ULL-t és WiFi 6-ot támogató tévék a 2025-ös OLED és „QNED” LCD modellek lesznek, amelyek képesek lesznek 120Hz-es vagy magasabb képfrissítési sebességre. Ezek a modellek a MediaTek MT7921 WiFi chipkészletet fogják használni. A 2025-ös OLED modellek várhatóan B5, C5 és G5 néven lesznek ismertek, hacsak az LG nem változtat a nevekben.
Tanúsítási program játékvezérlők számára
Az LG hozzátette, hogy bevezeti a BT ULL tanúsítási programot harmadik fél játékvezérlők számára, hogy biztosítsa a zökkenőmentes kompatibilitást a webOS-alapú okostévékkel.