A világ első GPU-ja volt az a lapka, amely elindította az Nvidia-t a siker útján, és amely örökre átírta a játékszabályokat a számítástechnikai és gamer iparágban.

Ma 25 évvel ezelőtt az Nvidia kiadta első GeForce GPU-ját, az Nvidia GeForce 256-ot. Annak ellenére, hogy akkoriban léteztek más videokártyák is, ez volt az első olyan asztali kártya, amelyet „GPU”-ként – grafikus feldolgozó egységként – hirdettek. Ahol akkoriban fél tucat különböző (vagy több) cég gyártott videokártya hardvert, azóta sokat az AMD vagy az Nvidia vásárolt fel. Az Nvidia számos kötéssel ünnepli az évfordulót, köztük egy promóciós YouTube-videót, egy blogbejegyzést és még az Nvidia-zöld pattogatott kukoricát is.
Mitől olyan történelmi ez a chip az első GeForce grafikus kártya mellett? Nem mintha ez lett volna az első grafikus kártya , inkább az Nvidia tett különbséget, és GPU-nak nevezte el első GeForce chipjét. Ez utalt az egységes egychipes grafikus processzorra, és egy marketing választásra, ami arra hívja fel a figyelmet, hogy olyan volt, mint egy CPU (központi feldolgozó egység), csak a grafikára koncentrál.
A GeForce 256 volt az egyik első videokártya, amely támogatta az akkor még születőben lévő hardveres transzformációs és világítási (T&L) technológiát, amely a Microsoft DirectX API új kiegészítője. A hardver T&L csökkentette a CPU-nak a funkciót használó játékoknál végzett munkáját, így vizuális frissítést és jobb teljesítményt is biztosít. A modern GPU-k mind erre az örökségre építettek, a fix funkciójú T&L motortól a programozható csúcs- és pixelshaderekig, az egyesített árnyékolókig, és most olyan funkciókig, mint a mesh shader, a ray tracing és az AI számítások. Minden modern grafikus kártya sokat köszönhet az eredeti GeForce dizájnnak,