A pokoli cél az, hogy minél több időt töltsünk el a YouTube felületén.
Az új fejlesztés minden eddigi határt túllép, hiszen már a kilépésből is élménygyártást kreál: a teljes képernyős módból való egyszerű kilépés helyett, ha felfelé simítunk, újabb javasolt videók bukkannak fel, hasonlóan a TikTok és az Instagram örvényéhez. Ha lefelé simítanánk, hogy csak lazán eltűnjünk a lejátszóból? Nos, az alkalmazás újra az előző videóra dob minket, így kénytelenek vagyunk visszautazni az első megnyitott videóhoz – igen, egy teljes időgépet indítva! De ne aggódjunk: ha mégis megszabadulnánk a képernyőtől, elég bonyolultan helyeztek el egy apró kilépés-gombot a sarokban, hogy esélyünk legyen kilépni, ha felfedeznénk, hogyan.
Ami kezdetben tesztnek indult, most mindennapos kihívássá válhat: gyakorlatilag azért van a funkció, hogy a felhasználók órákig bolyongjanak a videók között, nyálcsorgató ámulatban görgetve az egyik felvételről a másikra, hiszen miért is ne töltenénk még több időt az alkalmazásban?! Persze, a Shorts tartalmakhoz jól passzolhat az ilyen véletlenszerű csúszkálás, de ugyan ki akarna teljes hosszúságú videóknál egy állandó ajánlás-csapdába esni? Talán valaki csak a konkrét videót szeretné élvezni, de ne legyenek illúzióink: nem lehet ilyen könnyen megúszni.
Ráadásul ez a merész húzás egy csapással tönkreteszi mindazok izommemóriáját, akik megszokták a lefelé simítással való gyors kilépést. Mostantól felesleges mozdulatokkal csapkodunk a képernyőn, amíg rá nem jövünk, hogy a vágyott kilépés helyett az applikáció egy újabb adag random tartalommal áraszt el.
De hát az ilyen tesztek lényege éppen az, hogy a felhasználói visszajelzéseket felmérjék – vagy mégsem? Bár, ki tudja? Talán valahol, egy fejlesztőasztal mögött szorongatott ököllel örvendenek annak, hogy a felhasználók nem akarnak változást. Miért is foglalkozna bárki azzal, mit akarnak valójában a felhasználók, ha a nézettségi mutatók és az elérési idők mennyiségileg így is csodásan nőnek?