Veszettül száguld az Audi RS E-tron GT Performance

Az Audi RS E-tron GT Performance nem olcsó, a neve is hosszú, ellenben fejletépő élményt nyújt.

e-tron gt
Kép: EV Database

A 2025-ös E-tron GT modellkínálatában található meg a Performance verzió, ami minden paraméterében igen impozáns. 912 lóerős, és 2,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Ez a csúzliból kilövős üzemmód biztos, hogy az ülésbe passzírozza a sofőrt, és az esetlegesen jelenlévő utasokat. Ezzel megközelíti a platformtestvér Porsche Taycan Turbo GT-t, ami mindezt 2,1 másodperc alatt teljesíti. Végsebessége 250 km/h.

A megújult E-tron GT immár egy nagyobb, 105 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott (amelyből 97 kWh használható), szemben az előző 93,4 kWh-s verzióval. Az Audi ráadásul sikeresen csökkentette az autó súlyát, ami bő 10 kilogramm leadását jelenti.

e-tron gt
Kép: Audi

Az új csomag támogatja az egyenáramú 320 kW-os töltést, így gyorstöltő állomásokon 18 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni. Az új GT hatótávolsága (WLTP szerint) egyetlen töltéssel alig kevesebb, mint 600 kilométer. Amennyiben azonban az ember kihasználja azokat a tulajdonságokat, amiket egy ilyen autó tud, az elméleti  kilométer igen gyorsan töredékére csökkenhet. De egy élményautó ezért van.

Az új RS E-tron GT Performance modellek kis tételekben készülnek Németországban, a Böllinger Höfe Audi Sport GmbH gyártóüzemében, más kiegészítőkkel együtt. Idehaza közel 68 millió forintot kell a pénztárnál hagynia annak, aki szeretne belőle egyet.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?