A Xiaomi beélesítette a kaszát, és annyira tele van, mint a reggeli busz!
A Xiaomi Corporation, a globális fogyasztói elektronikai és IoT-eszközök vezető gyártója, kiemelkedő pénzügyi eredményeket jelentett 2024 harmadik negyedévére. Az időszak alatt a vállalat árbevétele 92,5 milliárd jüan (kb. 4 770 milliárd forint) lett, ami az előző év azonos időszakához képest 30,5%-os növekedést jelent. A korrigált nettó profit elérte a 6,4 milliárd jüant (kb. 330 milliárd forint), a bruttó profitmarzs pedig továbbra is magas, 20,4%-os szinten maradt.
Három fő üzletág sikerei
A Xiaomi mindhárom fő üzletága jelentős növekedést ért el:
- Okostelefonok: 47,5 milliárd jüan (kb. 2 450 milliárd forint) árbevétel, 13,9%-os éves növekedés. A prémium szegmensben is javítottak, a 3000 jüantól drágább készülékek a kínai piacon 20,1%-os részesedést értek el.
- IoT és egyéb fogyasztási eszközök: 26,1 milliárd jüan (kb. 1 347 milliárd forint) bevétel, 26,3%-os növekedés. Az eladások kiemelkedő növekedést mutattak, különösen a légkondicionálók (55%) és mosógépek (50%) esetében.
- Internetes szolgáltatások: 8,5 milliárd jüan (kb. 440 milliárd forint) árbevétel, 9,8%-os növekedés, rekordmagas, 77,5%-os bruttó profitmarzs mellett.
Elektromos autók és innovációk
Az okos elektromos járművek üzletága a várakozásokat meghaladva 9,7 milliárd jüan (kb. 500 milliárd forint) bevételt termelt. A Xiaomi SU7 modellje elérte a 100 000 darabos gyártási és szállítási mérföldkövet, a prémium SU7 Ultra modell pedig nagy figyelmet kapott, jelentős előrendelésekkel.
Készpénzállomány és kutatás-fejlesztés
A Xiaomi szeptember végére rekordméretű, 151,6 milliárd jüan (kb. 7 810 milliárd forint) készpénzállományt halmozott fel. K+F kiadásai 19,9%-kal növekedtek, elérve a 6 milliárd jüant (kb. 310 milliárd forint), miközben a cég 41 000 szabadalmat jegyeztetett be világszerte.
Összegzés
A Xiaomi eredményei alátámasztják a cég stratégiájának sikerességét, amely a prémium szegmensbe történő pozicionálásra, az IoT ökoszisztéma bővítésére és az új technológiák fejlesztésére összpontosít. A vállalat erős piaci pozícióval és továbbra is dinamikus növekedési potenciállal rendelkezik mind a technológiai, mind a fogyasztói piacon.
(Az átváltás 1 jüan ≈ 51,6 forint árfolyamon történt, a pontos értékek az aktuális árfolyam függvényében változhatnak.)