Az egyik legnevesebb piackutatók szerint a gyártók akár a veszteséget is bevállalják egy-egy új tévé értékesítése során, hogy a kieső bevételt később máshonnan kompenzálják.
Az Omdia az egyik leghitelesebb piackutató cég a televíziós iparágban, amelyre mindig érdemes odafigyelni. A cég most arra hívta fel a figyelmet, hogy elemzéseik szerint komoly árháború kirobbanására várható a tévés szektorban.
A vállalatok közül jó néhányan akár hajlandóak komoly veszteséggel is adni a készülékeiket. Az így kieső bevételt pedig később az okosttévé rendszerben elhelyezett reklámokból pótolnák. Emellett olyanok is akadnak, amelyek piacszerzésre, a vetélytársak kiszorítására használnák fel ezt. Jellemzően ilyenek a kínai vállalatok, amelyeket a saját államuk komoly tőkével támogat.
De ez a stratégia nem biztos, hogy kifizetődő. Rengetegen vannak, akik utálják a reklámokat, és sokak szerint a lineális tévézés is azért kezd visszaszorulni, mert az emberek megcsömörlöttek a hirdetésektől. Mindenesetre, ha az Omdia előrejelzései igaznak bizonyulnak, akkor a közeljövőben akár 5-10 százalékkal eshetnek a televízió árak. De személy szerint én erre azért nem vennék mérget.