Az alapvetően gamer laptopjairól és a lifestyle notebookjairól ismert cég Magyarországon is érezhetően elkezdett terjeszkedni a vállalati szektorban is.
Az Asusról a legtöbb embernek az otthoni felhasználóknak szánt (hordozható) számítógépek jutnak eszébe. Azaz például a ROG laptopok vagy Zenbookok. Azzal sokan nincsenek tisztában, hogy a vállalat nyomul az üzleti szférákban is, azaz a kifejezetten vállalatoknak vagy oktatási célra szánt notebookok szegmensében.
Pedig pontosan ez a helyzet. A cég magyar képviseletével futottunk össze, és tőlük kaptuk az információt, hogy egy év alatt 103 százalékkal növekedett az értékesített darabszám. Forgalmi értékben pedig 125 százalékos bővülésről beszélhetünk. Ez pedig azt jelenti a közép- és prémium kategóriában is keresik a termékeket.
Az oktatási területen sikerült elnyerni fontos pályázatokat, a nagykereskedelmi partnerektől vásárló viszonteladók száma 19 százalékkal nőtt, a projektes ügyfeleknél pedig ez az érték +17 százalék volt, a projektek átlagos mérete pedig mintegy 104 százalékos bővülést mutat. Az sokat mondó adat, hogy a visszatérő ügyfelek száma 18 százalékkal lett magasabb egy év alatt. Mindez egyben magával húzta a végfelhasználói számot, ahol 22 százalékos emelkedést sikerült racionalizálni.
Minek köszönhető mindez? Hát jók a termékek!
Egy olyan szegmensről van szó, ahol a küzdelem óriási, hiszen vannak olyan tradicionális szereplők, amelyek alapvetően erre a területre fókuszálnak, így például a HP. A sikerekben kulcsszerepet jászanak értelemszerűen a termékek, amelyekre az Asus nagyon ráfeküdt a közelmúltban. Az Expertbook széria két fontos eszközzel is bővült a közelmúltban, így a P1 és P5 típusú modellekkel. Ezekkel pedig a vállalat széles rétegeket fed le, így azokat is, akik nem akarnak vagy tudnak különösebben sokat fizetni az üzleti laptopért. De azokat is, akik hajlandóak többet is áldozni a nagyobb tudásért, és az olyan extrákért, mint az AI támogatás.