Az LG első embere nagy átalakulást, más stratégiát lengetett be a példátlan piaci bizonytalanságok miatt.
William Cho, az LG Electronics vezérigazgatója és a vállalat vezetői Las Vegasban ismertették a 2025-ös üzleti stratégiát. Az LG célja a strukturális versenyképesség növelése és minőségi fejlődés elérése a globális piaci kihívások közepette.
Cho hangsúlyozta: „A példátlan piaci bizonytalanságok közepette új stratégiákra van szükségünk.” A vállalat célja, hogy a már bizonyított üzleti modellek – mint az előfizetéses szolgáltatások és a webOS-alapú tartalomüzletág – fejlesztésével reagáljon a változó igényekre.
Előfizetéses szolgáltatások és növekvő bevételek
2024-ben az LG előfizetéses szolgáltatásokból származó bevétele 2 ezer milliárd dél-koreai vonra nőtt, ami nagyjából 551 milliárd forint vagy 1,6 milliárd dollár. Ez meghaladta az 1,8 ezer milliárd vonos célt, ami körülbelül 496 milliárd forint vagy 1,44 milliárd dollár volt. Az LG azt tervezi, hogy 2030-ra az előfizetéses bevételeket megháromszorozza, így ez a szegmens a növekedés egyik alappillére lesz.
Az LG webOS-alapú platformüzletága is dinamikusan bővül. 2024-ben a reklám- és tartalomüzletág túlszárnyalta az ezer milliárd vonos (kb. 275 milliárd forint vagy 800 millió dollár) célkitűzést, miközben a Black Friday értékesítési eredményei 80%-os növekedést mutattak.
Új fókusz: üzleti megoldások és HVAC
Az LG gyors növekedést vár az üzleti (B2B) szektorban, különösen a fűtési, szellőzési és légkondicionálási (HVAC) üzletágban. A vállalat célja, hogy 2030-ra a B2B üzletág az LG bevételeinek 45%-át adja, szemben a 2021-es 27%-kal és a 2024-es 35%-kal.
A HVAC üzletág innovációi, például az AI-vezérelt energiahatékony megoldások, különösen ígéretesek. A vállalat a globális piacokon – mint India és Délkelet-Ázsia – regionális gyártási és szervizhálózatokat is kiépít, hogy növelje a hatékonyságot és a helyi igényekre szabott megoldásokat nyújtson.
Kutatás-fejlesztés és jövőbeli beruházások
Az LG továbbra is jelentős összegeket fordít K+F-re, különösen olyan területeken, mint a mesterséges intelligencia, kvantumszámítástechnika és űrtechnológia. A vállalat célja, hogy 2030-ig 50 ezer milliárd vonos beruházást valósítson meg, ami körülbelül 13 750 milliárd forintnak vagy 40 milliárd dollárnak felel meg.
Az LG szerint ezek az erőfeszítések biztosítják majd a cég technológiai vezető szerepét, miközben partnerségeket épít ki startupokkal és egyetemekkel a hosszú távú növekedés érdekében.
A jövőbe tekintve
A vezérigazgató szerint az LG továbbra is az ügyfélélményre és a minőségi növekedésre összpontosít. Az új üzleti modellek és stratégiai befektetések célja, hogy az LG tovább erősítse pozícióját a globális piacon, miközben alkalmazkodik a változó gazdasági körülményekhez.
Az LG 2025-re ambiciózus célokat tűzött ki, melyek alapja a technológiai innováció és az ügyfélközpontú szemlélet marad.