A Xiaomi egyik legnagyobb riválisának anyacégét már nem érdekelték a telefonok, amelyek el is tűntek, de most jött egy megmentő!
A Meizu neve nálunk sosem volt igazán ismert, pedig a sokáig a telefonokra fókuszáló cég idősebb, mint a Xiaomi például. A vállalat vezetése az elmúlt években úgy döntött, hogy inkább az elektromos autózásra fókuszál, és ezzel együtt kivonta telefonjait a világpiacról.
Sokáig úgy tűnt, hogy ez a márka is az enyészet sorsára jut. Ám nem így történt: a Dreamsmart Group felvásárolta ezt a részleget, és ambiciózus terveket tűzött ki a márka jövőjére nézve.
A vállalat új irányvonaláról Gu Binbin, a Dreamsmart ügyvezető igazgatója és a tengerentúli műveletek vezetője osztott meg részleteket. Elmondása szerint a Meizu a nemzetközi piacra lépésének első évében már 30 országban sikeresen megjelent, és a terjeszkedés tovább folytatódik. A következő célpontok Délkelet-Ázsia, majd Közép-Kelet-Európa és Latin-Amerika.
Új modellek és stratégiai fejlesztések
A Dreamsmart jelentős befektetéseket biztosított az okostelefonok fejlesztésére, gyártására és terjesztésére. Az új modellek között szerepel a Meizu Note 22, a Meizu mblu 22 és a Meizu mblu 22 Pro, amelyek a vállalat új stratégiájának első képviselői lesznek.
A Meizu és a Geely autógyártó közötti partnerség szintén kulcsfontosságú szerepet kap. Egyes régiókban már közösen forgalmazzák az autókat és az okostelefonokat, és ez az együttműködés a jövőben tovább mélyülhet. Az okostelefonok értékesítése kezdetben online csatornákon keresztül történik az új piacokon, de a Meizu aktívan tárgyal fizikai kiskereskedőkkel is a bolti jelenlét biztosítása érdekében.
Középkategóriás fókusz és jövőbeni kilátások
A Meizu eddig minden árkategóriában kínált készülékeket Kínában, 100 és 700 dollár közötti árfekvésben. Azonban a nemzetközi piacon egyelőre a középkategóriára összpontosítanak, azaz elsősorban olyan készülékeket kínálnak majd, amelyek jó ár-érték arányt biztosítanak a vásárlóknak. A tervek szerint a termékpaletta később kibővül, és prémium modellek is elérhetők lesznek globálisan.
A Meizu új tulajdonosa tehát komoly növekedési stratégiát követ, és célja, hogy a márka ismét meghatározó szereplő legyen az okostelefon-piacon – immár nemcsak Kínában, hanem világszerte is.