Hatalmas pofont kapott az Apple

Brutális mértékben visszaestek az eladások az egyik fontos szektorban.

Apple smartwatch

2024-ben az okosórák globális piaca először tapasztalt visszaesést, amely 7%-os csökkenést jelentett az előző évhez képest. A piac hanyatlását főként az indiai piac gyengélkedése okozta, ahol a lassú csereciklus, az innováció hiánya és az első vásárlók nem kielégítő felhasználói élménye visszavetette a keresletet.

Apple: Megőrizte vezető szerepét, de jelentős veszteségekkel

Az Apple továbbra is piacvezető maradt, azonban 19%-os csökkenést könyvelhetett el a szállítások terén. Ez a visszaesés jelentős hatással volt a teljes piac alakulására, hiszen az Apple termékei korábban meghatározó szerepet töltöttek be az okosóra-iparban.

Huawei: Dinamikus növekedés és a második hely megszerzése

A Huawei sikeresen a második helyre lépett elő, miután 35%-kal növelte kiszállításait. A növekedés fő mozgatórugója a kínai piac volt, amely 6%-os éves növekedést mutatott, így a világ legnagyobb okosóra-piacává vált. A Huawei sikerét a sokrétű termékportfólió is támogatta, amely az alapvető hordható eszközöktől kezdve a gyerekeknek szánt okosórákon át a fejlett, prémium modellekig terjedt.

Samsung: Stabil teljesítmény szerény növekedéssel

A Samsung a harmadik helyen végzett, szerény, 3%-os növekedéssel. Az eladásokat elsősorban a Galaxy Watch7 és a Galaxy Watch Ultra modellek lendítették fel, amelyek a piaci versenyben is jól szerepeltek.

Apple smartwatch

Xiaomi: Rekordnövekedés 2024-ben

A Xiaomi különösen erős évet zárt az okosórás szegmensben: 135%-kal nőttek az éves kiszállításai. A márka sikere a kedvező árképzésű, minőségi termékeinek köszönhető, amelyek széles fogyasztói kört szólítottak meg.

A piac jövője: Mesterséges intelligencia és fejlett funkciók

Bár 2024-ben csökkenést láthattunk, a piac 2025-re várhatóan lassan talpra áll. Az okosórák fejlett állapotfigyelési funkciói és a mesterséges intelligencia fokozott integrációja hozzájárulhat a kereslet újraéledéséhez. Az ipar további fejlődése attól függ, hogy a gyártók mennyire tudnak innovatív megoldásokat bevezetni, amelyek megfelelnek a fogyasztói igényeknek.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?