A Death Stranding 2 egyik részénél bepörögnek a ventillátorok, és elkezd túlmelegedni a PlayStation játékkonzol.
A Death Stranding 2: On the Beach június 26-i megjelenése óta szinte egyöntetűen pozitív visszajelzésekben részesült. A PlayStation 5-exkluzív játék jelenleg lenyűgöző, 90 pontos Metacritic-átlaggal büszkélkedhet, ami Hideo Kojima, a játék megalkotója számára is örömet okozott. Az ambiciózus folytatás története, grafikája és atmoszférája elnyerte a kritikusok tetszését — azonban a technikai tökéletesség még várat magára.
A térképképernyő az új „főgonosz”?
Noha a játék futása alatt a legtöbb felhasználónak nem akad komoly problémája, a Redditen egyre több túlmelegedésről szóló bejegyzés lát napvilágot. Az egyik legnagyobb figyelmet kapott posztot u/mudman2018 tette közzé, aki arról számolt be, hogy PS5 konzolja kizárólag a térképképernyő használata közben kezd el túlmelegedni.
„Amint megnyitom a térképet és elkezdem tervezni az útvonalat, a ventilátor hirtelen megőrül, és túlmelegedési figyelmeztetést kapok – pedig játék közben semmi gond nincs.”
A felhasználó szerint a konzol jól szellőző helyen van, és nemrégiben takarítva is volt, így a túlmelegedés oka vélhetően nem a hardveres karbantartás hiánya. Más játékosok is hasonló tapasztalatokról számoltak be: a térkép képernyőjén a ventilátorok hirtelen maximális sebességen kezdenek dolgozni, sőt, egyes esetekben a konzol figyelmeztető üzenetet küld a túlmelegedés veszélyéről.
Mi lehet a hiba oka?
Jelenleg nem ismert, pontosan mi váltja ki ezt a viselkedést, de több feltételezés is napvilágot látott:
Korlátlan FPS a térképnézetben
Memóriaszivárgás a térkép betöltésekor
Nem optimalizált renderelési folyamat a felhasználói felületen
Egyes felhasználók azt is megjegyezték, hogy míg a PS5 alapmodellje komolyabb hőmérsékleti problémákat produkál, a PS5 Pro esetében „csak” megnövekedett ventilátorhangot észleltek — figyelmeztetések nélkül.
Javítás még nem érkezett
A játékhoz nemrég kiadott 1.04-es patch sajnos nem tartalmazott változásnaplót, és a hibát sem szüntette meg. Ennek következtében a játékosok továbbra is csak annyit tehetnek, hogy kerülik a hosszabb tartózkodást a térkép képernyőn, vagy reménykednek egy hamarosan érkező hivatalos javításban.
A probléma ugyan nem befolyásolja közvetlenül a játék fő élményét, mégis aggasztó, hogy egy ilyen jelentős címnél egy alapfunkció — a térkép — vált a legnagyobb technikai akadállyá.
A Death Stranding 2: On the Beach egyértelműen az év egyik legnagyobb dobása lett a PS5-re, de a térképhasználat közbeni túlmelegedés technikai háttere rávilágít arra, hogy még a legjobban várt címeknél is felütheti fejét egy-egy súlyos hiba. A játékosok most a Kojima Productions lépésére várnak — egy stabil patch nélkül ugyanis a térképre nézni jelenleg kockázatosabb, mint átkelni egy BT-övezeten.





