Folytatódik a Tesla rémálma

Tovább tart a Tesla mélyrepülése, és Elon Musk nehéz negyedéveket vetít előre.

Tesla

A Tesla 2025 második negyedévében 1,17 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el, ami 16,3%-os visszaesés az előző évhez képest. A bevétel 12%-kal, 22,5 milliárd dollárra csökkent. Ez már a második egymást követő negyedév, amikor csökken a vállalat nyeresége és bevétele. Az ok egyszerű, visszaesett a kereslet, az árakat csökkenteni kellett, és az autók kiszállítása 13,5%-kal esett vissza.

elon musk
Kép: Euronews

A problémák túlmutatnak a gazdaságon. Elon Musk politikai szerepvállalása – közel 290 millió dollárral támogatta Donald Trump 2024-es kampányát, majd DOGE-miniszterként lépett be a kormányba – globális tiltakozáshullámot váltott ki. Liberális vásárlók tömegei fordultak el a Teslától, különösen az USA-ban és Európában. Bár Musk májusban lemondott, a reputációs kár maradt. Nemrég új pártot is alapított „American Party” néven, és a 2026-os választásokra készül. „Lehetnek nehéz negyedéveink. Nem biztos, de benne van a pakliban” – mondta Musk az elemzőknek.

Új törvények, új terhek

Trump július 4-én aláírta az úgynevezett „One Big Beautiful Bill”-t, amely szeptember 30-tól megszünteti a 7 500 dolláros EV adókedvezményt, és eltörli a kibocsátási normák megszegéséért járó büntetéseket is, és ez utóbbi eddig fontos bevételi forrás volt a Teslának. A szabályozási kreditértékesítés 890 millióról 439 millió dollárra csökkent. A Tesla továbbra is importált nyersanyagokra és alkatrészekre támaszkodik, így erősen érintik a vámok is. A második negyedévben a vámköltségek mintegy 300 millió dollárral nőttek, főként az autógyártás terén. „A költségek a közeljövőben emelkedni fognak, és a vámhelyzet kiszámíthatatlan” – figyelmeztetett a pénzügyi igazgató, Vaibhav Taneja.

Musk jövőképe: nem autógyártó, hanem AI-óriás

Musk továbbra is a Teslát egy robotikai és mesterséges intelligencia központként képzeli el, nem csupán autógyártóként. Ennek része az önvezető technológia és a humanoid robotok fejlesztése. A valóság azonban lemaradt az ígéretek mögött, hiszen a június végén Austinban elindított Tesla robotaxi szolgáltatás meghívásos alapon működik, és minden autóban emberi felügyelő ül. Közben a Waymo már teljesen önvezető taxikat üzemeltet több amerikai városban, és jóval nagyobb területet fed le, mint a Tesla.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?