A Mastercard arra utasította az adminokat, hogy az élő közvetítések alatt töröljenek bejegyzéseket. Áll a bál….
Újabb fordulatot vett a Steam-játékok betiltása körüli vita: egy kiszivárogtatás szerint a Mastercard aktívan kérte a Riot Games-től és tartalomkészítő partnereitől, hogy töröljék a márkát kritizáló üzeneteket a Valorant Champions Tour (VCT) élő közvetítései alatt. A szponzor állítólag arra utasította a moderátorokat, hogy tiltsák vagy szűrjék ki azokat a kommenteket, amelyek a fizetési szolgáltatót okolják a Steam-játékok eltávolításáért.
A botrány háttere
A Mastercard korábban már a közösségi kritikák célpontjává vált, miután kiderült, hogy több fizetési szolgáltató – köztük hitelkártyatársaságok – irányelvei miatt egyes felnőtt tartalmú, ám legális játékokat eltávolítottak a Steamből.
Bár a vállalat kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elhatárolódott a döntéstől, most a kiszivárgott kommunikáció újraélesztette a cenzúra vádját.
Moderációs intézkedések a VCT Americas alatt
Az Esports Illustrated beszámolója szerint a VCT Americas második szakaszában a hivatalos Riot Games Twitch- és YouTube-csatornákon bekapcsolták a követő/feliratkozó módokat, amelyek előírták, hogy a nézők legalább 24 órája kövessék a csatornát a csevegéshez.
Több felhasználó arról számolt be, hogy Mastercardot kritizáló megjegyzések miatt kitiltották őket vagy hosszabb ideig nem írhattak üzenetet. Sok felháborodott néző más, a Riot Games-szel nem kapcsolatban álló streamekre vonult át, hogy ott fejezze ki elégedetlenségét. Ezekben a független közvetítésekben a Mastercard a legális felnőtt tartalmú játékokat támogató rajongók erőteljes bírálatával szembesült.
Szélesebb körű fizetési iparági nyomás
Nemcsak a Mastercard került a támadások célkeresztjébe. A PayPal és a Stripe is vizsgálat alá került, miután az Itch.io is eltávolított bizonyos felnőtt tartalmú indie játékokat.
A háttérben az ausztrál Collective Shout aktivista csoport állhat, amely kifejezetten ellenzi a nők és lányok szexuális tárgyiasítását a médiában, és állítása szerint közvetlenül is befolyásolta a fizetési szolgáltatók döntéseit. A kritikusok hangsúlyozzák: a kérdéses játékok nem sértik a törvényt, csupán felnőtt tartalmat kínálnak. A fizetési szolgáltatók azonban belső irányelveik alapján dönthetnek a tiltásukról, ami szerintük felveti a magáncégek általi tartalomszabályozás problémáját.