A Xiaomi elektromos autója állítólag „rossz parancsot” kapott a gazdáitól. De ettől függetlenül folyik a vizsgálat.
Különös eset borzolja a kedélyeket Kínában: egy Xiaomi autó tulajdonosa azt állítja, hogy járműve önállóan indult be és hajtott el, miközben ő és utasa a kocsiban ültek. Az eset a kelet-kínai Shandong tartományban, Weihai városában történt, és a tulajdonos biztonsági kamerás felvételt is közzétett róla a közösségi médiában.
A rejtélyes indítás
A felvételen az látható, hogy a tulajdonos és egy nő az autóban ül, miközben az egy bejáratnál parkol. Néhány másodperccel később a jármű váratlanul elindul, majd elhajt, miközben az utas rémülten felsikolt. A nő ezután kiszáll, és megpróbálja üldözőbe venni a kocsit.
Az eset után a tulajdonos kapcsolatba lépett a Xiaomi Auto ügyfélszolgálatával, akik szerint a jármű a tulajdonos telefonjáról indult be, vélhetően véletlen érintés miatt.
A tulajdonos tagad
A férfi azonban határozottan visszautasította a magyarázatot, mondván, hogy a történtek idején nem nyúlt a telefonjához. Ezt bizonyítandó, a helyszín teljes biztonsági felvételét is megosztotta, amely szerinte egyértelműen cáfolja a Xiaomi állítását.
Válaszra vár a Xiaomi
Az incidens komoly figyelmet kapott a kínai közösségi médiában, ahol sokan a Xiaomi járműbiztonsági rendszerét kérdőjelezik meg. A felhasználók között vita alakult ki arról, hogy a történtek hátterében technikai hiba, szoftveres probléma vagy emberi tényező állhat-e.
A Xiaomi Auto egyelőre nem adott részletes hivatalos választ az esettel kapcsolatban, de várhatóan vizsgálatot indít, hogy tisztázza az incidens pontos okait.
Az eset ráirányítja a figyelmet az okosautók távoli vezérlési rendszereinek biztonsági kockázataira – különösen azokban a modellekben, ahol az indítás és parkolás funkciói okostelefonos alkalmazáson keresztül is elérhetők.
A Xiaomi állásfoglalása az üggyel kapcsolatban (kínairól fordítva)
„Ami a közelmúltban online közzétett, hirtelen magától elhajtó Xiaomi autóról készült videót illeti, nagy jelentőséget tulajdonítunk ennek az incidensnek, és azonnal létrehoztunk egy speciális munkacsoportot a kivizsgálásra és a felhasználóval való egyeztetésre. Mindkét fél ellenőrizte a felhasználó által engedélyezett mobilalkalmazás-működési naplóit és a jármű adatait, és konszenzusra jutott: „ A jármű háttéradatai megegyeznek az iPhone 15 Pro Max működési naplóival, válaszidejével és parkolási utasításaival, kizárva a jármű minőségével kapcsolatos bármilyen problémát .”
A vizsgálat során a felhasználó hozzájárulásával jármű háttéradatainak engedélyezési és műveleti naplóit szereztük be két, járművezérlési engedéllyel rendelkező mobiltelefonról (a női tulajdonos iPhone 16 Pro és a férfi tulajdonos iPhone 15 Pro Max készülékéről, a megfelelő eszközmodell-azonosítókkal: iPhone 17,1 és iPhone 16,2). A jármű háttéradatai azt mutatták, hogy a felhasználó által leírt időablakban a jármű parkolássegítő parancsot kapott az iPhone 15 Pro Max készüléktől , aminek következtében a parkolássegítő funkció aktiválódott (az aktiváláshoz a járműnek a telefon Bluetooth-kapcsolatának közelében kell lennie), és megkezdődött a parkolás.
A felhasználói visszajelzésekkel kapcsolatban az online ügyfélszolgálattal folytatott kommunikáció során azt állították, hogy a parkolássegítő parancsot egy iPhone 16 adta ki. Az ellenőrzést követően az online ügyfélszolgálat munkatársai összekeverték az eszköz modellazonosítóját (iPhone 16,2) a megfelelő eszköz modellazonosítójával (iPhone 15 Pro Max), ami félreértésekhez és pontatlan információk közvetítéséhez vezetett, ami sorozatos félreértésekhez vezetett . Elnézést kérünk, és a jövőbeni ügyfélszolgálati folyamatot továbbra is fejleszteni fogjuk.
A Xiaomi Auto mindig a felhasználók biztonságát és a felhasználói élményt helyezi előtérbe. Köszönjük a figyelmet és a támogatást.”