A IX. kerületben összesen eddig öt tanteremben indította el Digitális Tanterem szolgáltatását a Vodafone Magyarország.
A tanterem az eszközök tekintetében egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és egy tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással. A szolgáltatás virtuális alapját a SEOS (Smart Education Operating System) oktatási keretszoftver adja, amely a tananyag létrehozására és a tanulói eredmények kiértékelésére alkalmas rendszer.
A szolágáltatás lehetővé teszi a pedagógusok számára, hogy az online térben készítsék elő a tananyagokat, az óravázlatokat, továbbá, hogy akár differenciált feladatokat küldhessenek ki tanulók számára. Az elvégzett feladatokat visszaküldés után a rendszer automatikusan, azonnal értékeli, így gyorsítja az ellenőrzés és a visszajelzés folyamatát, ezáltal jelentősen csökkentve az adminisztrációra és dolgozatjavításra fordított időt. Az eredményeket a rendszer egy értékelő adatbázisban tárolja, amelyek akár évekre visszamenőleg elérhetőek, így jól nyomon követhető a tanulók fejlődése.
A rendszer egyik előnye a virtuális tanterem funkció, mellyel a tanterem elérhető eszköztől, helyszíntől és platformtól függetlenül mind a diákok, mind a pedagógusok számára, így támogatva a digitális, valamint a hibrid oktatást. A Digitális Tanterem megoldást kínált többek között a koronavírus idején felmerülő új kihívásokra, amikor az iskolák bezárása gyors megoldást követelt a digitális oktatásra való átállásra. A Vodafone Digitális Tanterem megoldását bemutató kisfilm itt érhető el.
[sc name=”facebook” ][/sc]