Az UBER az autonóm személykocsik mellett, önvezető kamionok fejlesztésébe is belefogott, de a projekt már a kezdetektől ingatag lábakon állt, így a vállalat végleg felszámolja az üzletágat.
Bezár a bazár
A divízió az egykori OTTO alapjaira építkezett, azonban a munkát több alkalommal is kisebb-nagyobb akadályok hátráltatták. A cégcsoportot többször is bíróság elé rángatták, legutóbb pl. a Waymo perelte be őket azt állítva, hogy megsértették a LIDAR technológiával kapcsolatos szabadalmakat. Az állandó huzavona nem tett jót a befektetési kedvnek, ráadásként több kulcspozíciót betöltő szakember is faképnél hagyta a csapatot, amely így nem is tudta teljesíteni a bevállalt éves célkitűzéseket.
Az UBER minden nehézség ellenére, még a közelmúltban is beszélt az önvezető kamionokkal kapcsolatos terveiről, azonban az elszenvedett anyagi és erkölcsi veszteségek nyomán végül úgy döntött, hogy a jövőben inkább az autonóm személyautók fejlesztésére összpontosít. Eric Meyhofer, az Uber Advanced Technologies Group vezetője egy interjúban kifejtette, hogy a döntés nem jár leépítéssel, mert a felszabaduló munkaerőt más területekre irányítják át.
Az autonóm technológia egyébként az utóbbi időben jelentős sajtónyilvánosságot kapott, számos baleset történt, aminek résztvevője önvezető jármű volt. Az egyik ilyen (az Ubert is érintő) szerencsétlenség vizsgálata még mindig folyik, aminek idejére a társaság fel is függesztette a gépjárművek tesztelését.