Az Alstom által gyártott Coradia iLint szerelvények (kettő van) a Hamburgtól nyugatra fekvő Cuxhaven és Buxtehude közötti vonalon álltak szolgálatba. A közel száz kilométeres távon, eddig dízelvonatok közlekedtek, ezek helyére kerültek a környezetbarát járművek.
Világpremier a javából
A Coradia iLint vonatok külsőre nem különböznek a dízelmotoros változatoktól, azonban a hagyományos üzemanyagtartályok helyére, gáz halmazállapotú hidrogén elhelyezésére alkalmas tároló került. A szerelvényt olyan üzemanyagcellákkal szerelték fel, amelyek a hidrogént és az oxigént villamos energiává alakítják, ezzel elkerülhető a propulzióhoz kapcsolódó szennyezőanyag-kibocsátás.
Egy tartályba ezer kilométer megtételére elegendő hidrogénnek van hely, amit a Bremervörde mellett kialakított töltőállomáson tárolnak. Az alacsony zajszintű, nulla kibocsátású vonatok akár 140 km/h sebességet is elérhetnek.
“A világ első hidrogén üzemanyagcellás vonata az Alstom forradalma és a mobilitás jövője” -hangsúlyozta büszkén Henri Poupart-Lafarge, az Alstom elnöke és vezérigazgatója. A rendkívül csendes járművek kényelmét, egyelőre az EVB Elbe-Weser hálózatában utazók élvezhetik, de a szövetségi kormány, amely aktívan támogatta az új hajtástechnika fejlesztését és tesztelését, további szerelvények beszerzését fontolgatja.
A projektben érintett felek rendkívül bizakodók a jövőt illetően, hiszen az új meghajtó technológia, klímabarát alternatívája lehet a hagyományos dízelmotoroknak. A technológia különösen olyan másodlagos vonalakon tehet jó szolgálatot, ahol a felső vezetékek építése gazdaságtalan.