A Bollinger Motors B2 elnevezésű off-road járgánya a tavaly bemutatott B1 legjobb tulajdonságait örökíti tovább, azonban nagyobb tárolókapacitással rendelkezik, s rugalmasabban használható.
Nehéz terepen…
A fejlesztők és konstruktőrök bevallottan terepjáró rajongók, ugyanakkor elkötelezett hívei a környezetbarát technológiáknak. Az új változat minden ízében az elődre hajaz, ezúttal is négyajtós, négy személy szállítására alkalmas járművet kapunk. A B2 karosszériája teljes egészében alumíniumból van, komoly rakodási felületet kínál. A hátsó üléssort kivéve a hasznos rakodótér tovább növelhető, míg az előlap lenyitásával, akár 2,4 m hosszú tárgyak is biztonsággal szállíthatók.
A B2 terepjáróba az elődből származó, elektromos összkerékmeghajtású-rendszer került. A 120 kW-os akkumulátor, két egymástól független villanymotort működtet. A telep hagyományosan tíz óra alatt tölthető csutkára, míg gyors töltéssel (CCS port) ehhez mindössze másfél órára van szükség. A járgány egyetlen etetéssel 200 mérföldet képes megtenni és 100 mp/h csúcssebesség elérésére képes. A felfüggesztés ugyanaz a trükkös hidro-pneumatikus megoldás, mint a korábbi modell esetében.
„A B1 prototípus tesztelése során rengeteg adatot gyűjtöttünk és sok műszaki ismeretre tettünk szert, amit most a végleges B1 és B2 járműveknél hasznosíthatunk” – jelentette ki Robert Bollinger, a Bollinger Motors alapítója, vezérigazgatója és tervezője. A vállalat jelenleg a B2 prototípus elkészítésén fáradozik, aminek jövőre kell kész lennie, majd 2020-ban kezdődhet a sorozatgyártás.