Keményen néz ki a MATE X elektromos terepbringa

A MATE X masszív összecsukható e-bike, amit egy koppenhágai csapat tervezett. A legtöbb elektromos bringa igyekszik hasonulni a hagyományos kerékpárokkal, ezúttal azonban vaskos vázat és széles off-road gumikat kapunk.

Megvadult elektromos drótszamár

A MATE X három különböző motorral készül. Az európai utakon csak 250/250+ változatok használhatók, mert az uniós jogszabályok 25 km/h maximális sebességet tesznek lehetővé, de a tengerentúlra 32 km/h (20 mp/h) sebességet kínáló variánst is gyártanak. A legkisebb változattal 55 km tehető meg tisztán elektromos hajtással, míg a 250+ és 750 változatokba szerelt akkumulátor 80 km-re elegendő energiát képes tárolni.

A bringák kovácsolt alumínium ötvözetből vannak, ezért a masszív felépítés ellenére a váz nem nyom többet három kilónál. Elöl és hátul tárcsafékek találhatók, de opcionálisan hidraulikus tárcsafékkel is választhatók a modellek. A sebességváltásról nyolcfokozatú Shimano rendszer gondoskodik, de a motor rásegítése is szabályozható. Az első és hátsó felfüggesztés állítható, előre mechanikus retesz került a sima utakon való közlekedéshez. A 20 hüvelykes kerekekre széles (4 hüvelykes), eltérő terepviszonyokhoz igazodó abroncsok kerültek. A kormányra erős fényben is könnyen olvasható, színes LCD kijelző került, amely a sebesség és távolság adatok mellett az akkumulátor állapotáról is tájékoztat. A komputer víz és porálló, s beépített USB töltővel rendelkezik.

A MATE X jelenleg közösségi finanszírozás alatt áll. A szeptember végén induló kampány eddig 13 millió dollárt hozott, így a sorozatgyártás hamarosan megkezdődhet. A támogatók jelentős kedvezménnyel juthatnak a járgányokhoz, hiszen az alapváltozat 899 dollárért (2199 dollár helyett), a középső változat 999 dollárért (2199 dollár helyett), míg a legnagyobb modell 1099 dollárért (2699 dollár helyett) foglalható le. Jól hangzik?

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

24 éve foglalkozik tech-újságírással a kedvenc területe az audió-videó, az okosotthon és a mobiltechnológia.

Ezeket olvastad már?