A michigani székhelyű Rivian két évvel ezelőtt került először reflektorfénybe, amikor megvásárolta a Mitsubishi, egyik levedlett gyáregységét majd bejelentette, hogy nagy dobásra készül. A vállalat tevékenységét eddig hétpecsétes titokként kezelték, de nemrég felgördült a függöny.
Akár V8-as is lehetne…
A Rivian R1T klasszikus vonalvezetésű, tisztán elektromos hajtású jármű, amit ún. skateboard-alvázra építettek. A megoldás lényege, hogy minden működéshez szükséges egységet csomagként tartalmaz, ami lehetővé teszi a különböző felépítmények, egyszerű használatát. A kocsit négy, összesen 740 lóerőt biztosító villanymotor mozgatja, alapvető különbség az akkumulátorok méretében van. Az egyes változatokba 105-130-180 kWh kapacitású telepek kerülnek. A legnagyobb modell hozzávetőleg 640 kilométeres hatótávolságot kínál, ami egészen szép teljesítménynek számít.
A R1T légrugós felfüggesztéssel rendelkezik, szabályozható hasmagasságot kínál. Az utastér öt személynek kínál bőséges helyet. A műszerfalról teljesen száműzték a hagyományos kapcsolókat és gombokat, helyettük egy 15,6 hüvelykes panelt, valamint a kormánykerék mögött elhelyezett 12,3 hüvelykes képernyőt kapunk. A gyártó az utasokról sem feledkezett meg, így a két első ülés közé is jutott, egy kisebb (6,8 hüvelykes) kijelző. A jármű robusztus hardvercsomagot kapott, amely lidart, radart, ultrahangos érzékelőket, nagy pontosságú GPS-t, illetve a részleges autonóm üzemmódhoz szükséges komponenseket tartalmaz.
A Rivian elsősorban az Észak-Amerikai piacra fókuszál, s azokat szeretné megszólítani, akik egyébként is hasonló kaliberű járművet vezetnek. Az első darabok várhatóan 2020-ban gördülhetnek le a szalagról, addig ezer dolláros visszaigényelhető foglalásokkal igyekeznek kedvet csinálni 69.000 dolláros verdához.