A Bugatti még az év elején jelentette be, hogy 3D nyomtatott féknyerget fejleszt a Chiron sportkocsihoz. A technológiát a versenysportban és repülőgép-gyártásban már sikerrel alkalmazták.
A 3D nyomtatott alkatrész titánból készült négy, egyenként 400 wattos lézer segítségével. A kész komponens 41 centiméter hosszú és mindössze 2,9 kilogrammot nyom, tehát két kilóval könnyebb, mint a hagyományos alumínium változat. A 2313 rétegből álló alkatrész megmunkálása negyvenöt órát vett igénybe, amelynek során 700 Celsius fokra hevítették a titánport. A Volkswagen-konszern a „3D nyomtatók legújabb generációját” használta a gyártáshoz, amit a HP közreműködésével építettek.
https://youtu.be/hPkY8nBWxoU
A tesztelés során a mérnökök, egy 400 km/óra sebesség szimulálására alkalmas állványon gyötörték meg az alkatrészt, ami a legnagyobb terhelés során 1000 Celsius fok közelébe hevült. Frank Götzke, a Bugatti innovációért felelős vezetője elmondta, hogy a fejlesztésből a vállalatcsoporthoz tartozó többi márkának is előnye származik, hiszen már most keresik a lehetőséget arra, miként lehet a gyártási költségeket racionalizálni.