Elsőként Kínában kezdte meg stratégiai partnerségét a DHL Express és az EHang. Közös céljuk, hogy együttes erővel, jelentős innovációs technikákat vezessenek be a smart logisztika piacán.

A múlt héten röppent fel a hír, hogy a DHL Express és az intelligens, automatizált légi járművekre specializálódott EHang között kialakult stratégiai együttműködés célja, hogy létrehozzanak egy teljesen automatikus, intelligens, smart drón által végrehajtott szállítási szolgáltatást. Az a cél, hogy a drónok segítségével sikeresen leküzdjék a háztól-házig kézbesítés akadályait Kína nagyvárosaiban.

A bemutató ünnepséget 2019. május 16-án, az EHang vezető központjában, Guangzhou-ban tartották, ahova mindkét cég részéről meghívták szenior vezetőiket.

Ez a technológia a DHL ügyfelek számára is formabontó, továbbá a DHL nemzetközi expressz vállalata a világon elsőként biztosít ilyen jellegű szolgáltatást Kínában. A fejlesztés mindkét társaság életében egy új mérföldkövet jelent, mindezt az automatizálás világban, ahol napról napra születnek innovatív és okos megoldások.

Az új, testreszabott útvonalon keresztül – amit kifejezetten az adott DHL ügyfél igényei szerint hoznak létre – megközelítőleg nyolc kilométeres távolságon belül képes csomagok leadására a drón, az ügyfél és a DHL szolgáltatási központja között Liaobu, Dongguan, Guangdong tartományban. Az EHang legújabb, legfejlettebb pilóta nélküli repülőgépét, az úgy nevezett Falcon szériát használják a munkafolyamat során. A Falcon rendelkezik a legmagasabb szintű intelligenciával és automatikával, ezeken felül a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb gépezet. Az okos drónnal történő szállítás sikerrel veszi a komplexebb körülményeket is az út során, így többek között a város forgalmas pontjain kialakult torlódásokat.

Egyik jelentős előnye, hogy az eddig 40 perces leadási időt 8 percre csökkenti. A normál közúthoz viszonyítva 80%-kal költséghatékonyabb a kézbesítés folyamata, továbbá csökkenti az energiafelhasználást és a szén-dioxid kibocsájtást is.

Az EHang Falcon drónja nyolc propellerrel és négy karral rendelkezik. Úgy lett kialakítva, hogy a visszafojtásnak köszönhetően tökéletesen meg tud támaszkodni, valamint rendelkezik smart és biztonságos repülési modulokkal is. Minőségi felszereltsége lehetővé teszi a függőleges fel- és leszállást, további kiegészítője a pontos GPS, vizuális felismerés, repülési útvonalterv, teljesen automata repülés, valós idejű hálózati kapcsolat és ütemterv segédlet is. A drónok kialakításának köszönhetően maximum 5 kilogramm súlyt bírnak el. A függőleges fel- és leszálláshoz speciális tároló részt alakítottak ki, így a kézbesítés önállóan történik. Az ‘okos’ csomagtároló emberi segítség nélkül hajt végre egy sor feladatot a folyamat során, például a kiválasztást, az expressz küldemények szkennelését és tárolását is. A jövőben szeretnék továbbfejleszteni a high-tech funkciókat, azaz az arcfelismerés és a személyigazolvány szkennelésének képességét.

A drónokkal történő kiszolgálás növelni fogja a DHL kapacitását, ezzel új ügyfeleket érnek el, új lehetőségeket teremtenek, így a növekedés gazdaságilag is fenntartható. A kínai piacon meglévő és növekvő B2C üzleti potenciál generálta az igényt egy forradalmi megoldásra, mivel egyre inkább nőtt azon csomagok száma, amelyeket időhatékonyan kell kiszállítani. Kiemelten fontos szerepe van az időnek expressz szolgáltatások esetében, amikor futár segítsége nélkül, közvetlen, raktárakból kell eljuttatni a küldeményt címzetthez.

A kínai bevezetést követően, a DHL további útvonalakat szeretne feltérképezni, minél jobban az ügyfél igényeire szeretnék szabni a szállítási procedúrát. Az EHang-gal való szoros együttműködés célja, hogy a közeljövőben továbbfejlesszék a drónokat és egy második generációs, nagyobb kapacitással bíró eszközt hozzanak létre, ezzel is kiterjesztve az expressz szolgáltatást.