A PayPal készített felmérést a nyaralási szokásokról, sokkoló az eredmény.

Az elemzés szerint a negyven év alattiak kétharmada világszerte a közösségi médiumokban közzétett posztokból merít ötleteket a nyaraláshoz, a tizenévesek pedig tízből hatan az alapján választanak úticélt, hogy mennyire lesz könnyű az átélt élményekből népszerű Instagram posztot készíteni. Az Egyesült Államokban ez az arány még magasabb, ott a negyven év alattiak már közel kilencven százaléka veszi számításba ezeket a tartalmakat.

A PayPal egyik munkatársa szerint még soha nem volt ennyire rugalmas az utazás, és annak megszervezése. Konkrétan azt mondta, hogy “Az internetnek köszönhetően a világ a lábaink előtt hever. Meglátom egy ismerősöm fotóját egy szuper helyről? Csak egy kattintás és már meg is van a repülőjegy. Még egy kattintás és a szállást is lefoglaltam. A következő kattintás, ez már a felvétel, amit egy pillanata alatt megosztok Instagramon. “

Ez tényleg szuperül hangzik, de aki már szervezett nyaralást a valóságban, úgy hogy nincs a zsebében a korlátlan fedezetű arany hitelkártya, az tudja: napok-hetek telnek el a görcsöléssel, hogy sikerüljön levadászni a lehető legolcsóbb repjegyet. És akkor még nem is beszéltünk a szállásfoglalás gyötrelmeiről, az értékelések bogarászásával töltött éjszakákról például.

Szóval azért talán nem eszik olyan forrón a kását, mint ahogy azt a PayPaléknál elképzelik, de ettől függetlenül sokkoló, hogy ilyen sok embert befolyásolnak a közösségi oldalak. Egyrészt ezek tele vannak független tartalomnak álcázott hirdetéssel, azaz az Instára például egy csomó profin beállított, spontánnak tűnő kép kerül fel. Másrészt pedig ezek tipikusan azok az alkalmazások, amelyeken sokan csak az életük csillogó, irigylésre méltónak gondolt oldalát mutatják be, de közben mindenki tudja, hogy a felszín alatt korántsem ilyen rózsás a helyzet.

Szóval azt javasoljuk mindenkinek, hogy legyen okos, és ne Instagram, vagy Facebook posztok alapján döntsön a nyaralásról!