Hazai adat nincs a kérdés megválaszolásához, egy amerikai kutatás szerint azonban az ottaniak közül szinte senkinek nem elég a tévéműsor.

Mary Meeker 1995 óta készít éves riportokat Internet Trends címmel – a hihetetlenül hosszú és alapos anyagban rengeteg érdekes információt találhat mindenki, aki szereti az ilyesmiket böngészni. Kiderül például, hogy az amerikaiak átlagosan napi 6,3 órát töltenek digitális média fogyasztással, ami 7%-os növekedés az előző évi adatokhoz képest, vagy hogy a tavalyi volt az első olyan év, amikor a mobilhasználat beelőzte a tévézést.

Megosztás, és az információéhség azonnali kielégítése

A kutatás szerint ez a két adat amúgy is érdekes összefüggést mutat, hiszen a mobilok nyomkodása nagyon gyakran egyszerre történik a tévénézéssel. És hogy mit csinálnak az emberek a telefonjukon, miközben elvileg le kéne kösse őket a kedvenc tévéműsoruk?  41%-uk a barátaival értekezik arról, amit épp lát, 71% pedig arra használja a telefonját, hogy a műsorhoz kapcsolódó információkat gyűjtsön – párhuzamosan azzal, hogy mellesleg nézi is azt.

Kezeket a szívre – hányan ellenőrizték a Csernobil epizódjainak megtekintése közben, hogy a szereplők mennyire hasonlítanak a valós karakterekre, vagy éppen kerültek végtelen wikipédia körforgásba egy-egy érdekesebb, ám a sorozatban nem teljes részletességgel kifejtett információ lenyomozása közben?

Néhol érdekes, néhol szomorú

Csak néhány adat a kutatás számtalan megállapítása közül: az interneten elköltött hirdetési pénzek 22%-kal emelkedtek, a gémerek száma 6%-ot növekedett (így már 2,4 milliárdra duzzasztva ezt a csoportot), a legnépszerűbb online hirdetési platformok közül pedig az első a két helyezett Google és Facebook mellett lassan, de erősödnek olyan versenyzők is, mint az Amazon, a Twitter, vagy a Pinterest.

Emellett akad szomorú – és haza szinten sajnos szintén ismeretlen – adat is: az Egyesült Államokban élő tinik 42%-a volt már online zaklatás áldozata.